هشدار هواشناسی به صیادان و کشاورزان در پی وزش باد شدید

سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید در تنگه هرمز و سه استان کشور هشدار داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ آورده است: وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج بین ۱.۵ تا دو متر از فردا (۲۱ مهرماه) تا ظهر چهارشنبه (۲۳ مهرماه) در تنگه هرمز بویژه مناطق شرقی و دریای عمان پیش بینی می شود. 

در این شرایط احتمال پاره شدن تورهای صیادی، غرق شدن قایق های کوچک و شناورهای سبک وجود دارد بنابراین نسبت به احتیاط در تردد با قایق های سبک و تفریحی و فعالیت شیلاتی توصیه می شود.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد دیگری آورده است: از امروز (۲۰ مهرماه) تا سه شنبه (۲۲ مهرماه) کاهش دما و وزش باد شدید برای استان های کرمان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان پیش بینی می شود.

در این شرایط جوی سازمان هواشناسی نسبت به استحکام گلخانه ها در برابر باد شدید، تجهیز مرغداری ها به وسایل گرمایشی، مراقبت از سیستم های آبیاری بارانی تحت فشار مراقبت از محصولات کشاورزی بویژه زرشک در استان خراسان جنوبی در برابر باد شدید و سرما و احتیاط در برداشت خرما هنگام بالا رفتن از نخل در استان کرمان و سیستان و بلوچستان توصیه می کند.

زمانی که سازمان هواشناسی هشدار زرد رنگ صادر می‌کند به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =