دولت انگلیس کنترل کرونا را از دست داده است

یک مقام ارشد حزب کارگر انگلیس با انتقاد از ناکامی پی‌درپی «بوریس جانسون» در مقابله با همه‌گیری کرونا، خواستار محدودیت‌های بیشتر برای مهار این ویروس شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(کرونا-را-از-دست-داده-است">ایسکانیوز)، «جاناتان رینولدز» رئیس سیاست بازنشستگی حزب کارگر انگلیس در مصاحبه با «اسکای نیوز»، بوریس جانسون را به بی‌کفایتی پیاپی در مهار بحران کرونا متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، وی گفت دولت بوریس جانسون کنترل ویروس کرونا را از دست داده است. نمی‌خواهم شاهد بالا رفتن نرخ تلفات باشم. هیچ کس نمی‌خواهد.

او از وزاری کابینه انگلیس خواست نقشه راه جدیدی را برای مقابله با کرونا تا زمان تولید واکسن تنظیم کنند. وی گفت: محدودیت‌های بیشتر لازم است و باید با کمک مالی بیشتر همراه باشد.

روز شنبه انگلیس ۱۴ هزار و ۱۱۶ مورد ابتلا را به ثبت رساند که در مقایسه با آمار روز جمعه (۱۳ هزار و ۸۶۴ مورد) افزایش داشته است. روز شنبه همچنین ۸۱ مورد جدید فوتی در انگلیس ثبت شد.

در حال حاضر بنابر آمار پایگاه اطلاع‌رسانی worldometers، انگلیس دوازدهمین کشور درگیر با  کروناست و از ابتدای همه‌گیری ۵۹۰ هزار و ۸۴۴ مورد ابتلا و ۴۲ هزار و ۷۶۰ مورد فوتی را ثبت کرده است.

در همین حال گروه مشاوره علمی برای موارد اضطراری (سیج) که به دولت انگلیس مشاوره می‌دهد، اعلام کرد به احتمال بسیار زیاد همچنان همه‌گیری با سرعت در سراسر کشور افزایش خواهد یافت.

بوریس جانسون به دلیل عملکردش در مقابله با کرونا تحت فشار قرار دارد و از وی خواسته شده تدابیر محدودکننده سخت‌گیرانه‌تری را برای مهار خیزش در موارد ابتلا به کرونا اعمال کند. بنابر اعلام بی‌بی‌سی، انتظار می‌رود تدابیر جدید در روزهای آینده اعلام شود.

منبع: فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1076445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =