هیئت ۴۰ نفری سودانی در راه سفر به سرزمین‌های اشغالی

یک هیئت ۴۰ نفری سودانی در راستای فراهم کردن مسیر عادی سازی روابط با رژیم‌صهیونیستی قصد دارد به سرزمین‌های اشغالی سفر کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، شبکه تلویزیونی کان رژیم صهیونیستی روز یکشنبه خبر داد که برنامه ریزی مقدمات سفر یک هیئت ۴۰ نفری از شخصیت‌های سودانی به سرزمین‌های اشغالی در ماه نوامبر آینده (آبان) در حال انجام است.

این شبکه صهیونیستی خبر داد که «ابو قاسم برطم» بازرگان سودانی در حال انجام کارهای سفر این هیئت سودانی به سرزمین‌های اشغالی بوده و شخصیت‌های ورزشی و تخصصی و همچنین چند بازرگان در این هیئت حضور دارند.

برطم همچنین در مصاحبه با کان گفت که وی با طرف‌های غیر رسمی در رژیم صهیونیستی درباره این سفر در ارتباط بوده اما گفت که هنوز هیچگونه هماهنگی با مقامات سودانی در این زمینه انجام نشده اما قوانین داخلی این کشور انجام چنین سفرهایی را ممنوع نمی‌کند.

وی مدعی شد که هدف از این سفر از بین بردن موانع ذهنی میان شهروندان سودانی و شهروندان صهیونیستی است.

از سوی دیگر «عمر قمرالدین»   وزیر خارجه سودان اعلام کرد که روابط میان خارطوم و تل‌آویو هنوز در حال بررسی است و سودان بر اساس منافعش عمل می‌کند.

سودان از بیش از یک سال پیش در تلاش است از فهرست سیاه وزارت خارجه آمریکا برای کشورهایی که اصطلاحاً «حامیان تروریسم دولتی» خوانده می‌شوند خارج شود. قرار گرفتن در این فهرست از سه دهه پیش موجب قطع ارتباط نظام مالی سودان با بانک‌های جهانی شده است.

در گفت‌وگوهایی که چند روز پیش در ابوظبی میان مذاکره‌کنندگان آمریکا و سودان برگزار شد طرف آمریکایی یکی از شرایط خروج از فهرست سیاه مذکور را عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

مقام‌های مطلع گفته‌اند مذاکره‌کنندگان آمریکا و امارات در مذاکرات هفته گذشته پیشنهاد کمتر از ۱ میلیارد دلار در ازای عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل را مطرح کردند. وعده‌ سرمایه‌گذاری که به صورت غیرنقدی در اقتصاد سودان دیگر مشوق پیشنهادی به سودان بوده است.    

به نوشته واشنگتن‌پست، مذاکره‌کنندگان سودان پیشنهاد دریافت بیش از دو برابر این رقم در ازای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را مطرح کرده‌اند.

کاهش نفوذ سودان در جهان عرب موجب شده عادی‌سازی روابط با این کشور از ارزش کمتری برای دولت «دونالد ترامپ» که در کوران سخت رقابت‌های انتخاباتی قرار دارد برخوردار است.  

انتهای پیام/

کد خبر: 1076466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =