نخست وزیر عراق به انگلیس می‌رود

وزیر خارجه عراق امروز با سفیر انگلیس درباره سفر قریب الوقوع نخست وزیر عراق به لندن گفت‌وگو کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، وزیر خارجه عراق امروز یکشنبه  با سفیر انگلیس در عراق درباره سفر قریب الوقوع نخست وزیر عراق به لندن گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، وزارت خارجه عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: فؤاد حسین امروز، با استیفن هیکی سفیر انگلیس در عراق دیدار کرد و موضوع این دیدار، سفر قریب الوقوع مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق و مهم‌ترین مسائل مورد اهتمام دو کشور بود.

وزیر خارجه عراق در این دیدار تاکید کرد: دولت عراق تدابیر امنیتی، فنی و سازمانی متعددی را برای ایجاد فضای مناسب کار همه نهادهای دیپلماتیک در بغداد اتخاذ کرده است.

براساس این بیانیه،   تحولات اوضاع در منطقه و جهان که مورد اهتمام عراق و انگلیس است، نیز در این دیدار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

الکاظمی اوایل شهریور ماه گذشته هم به واشنگتن سفر کرد، اما خیلی از کارشناسان در داخل و خارج عراق معتقد بودند، این سفر دستاورد آنچنان مهمی برای عراق به دنبال نداشت و قراردادهایی که بین بغداد و واشنگتن امضا شد به نفع ملت عراق نبود و این حق را به آمریکایی‌ها داد که در مسائل نفتی و انرژی عراق، دخالت کنند و در مسئله خروج نیروهای بیگانه از خاک عراق هم در این سفر هیچ جدول زمانی برای خروج آمریکا مشخص نشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =