واشنگتن به پیشنهادِ همکاری در زمینه امنیت سایبری پاسخ نداده است

رئیس‌جمهور روسیه با اعلام این که آمریکا همچنان به درخواست وی برای همکاری دو کشور در زمینه امنیت سایبری پاسخ نداده، ابراز امیدواری کرد دو طرف بتوانند در این زمینه با یکدیگر همکاری کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه گفت این کشور همچنان امیدوار است در زمینه امنیت سایبری به همکاری با آمریکا ادامه دهد. وی افزود واشنگتن به درخواست او برای همکاری در این زمینه هنوز پاسخ نداده است.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، پوتین گفت: اولین بار نیست که ما این پیشنهاد را مطرح می‌کنیم، امیدواریم همه به پیشنهاداتی که ارائه کردیم علاقه‌مند باشند. ما امید خود را در این خصوص که بتوانیم این تلاش را با همه طرف‌های مربوطه از جمله ایالات متحده ادامه دهیم، از دست نخواهیم داد.  

رئیس‌جمهور روسیه در عین حال یادآوری کرد کشورش همچنان هدف اتهاماتی از جمله بیش فعالی در حوزه اطلاعات، دخالت در انتخابات و غیره که کاملاً بی‌اساس هستند، قرار می‌گیرد.

بیست و پنجم سپتامبر پوتین چندین پیشنهاد را درباره همکاری در امنیت سایبری بین روسیه و آمریکا و همچنین در سراسر جهان مطرح کرد. وی تاکید کرد که مایل است بار دیگر ایالات متحده را با پیشنهاد تصویب یک برنامه جامع برای اقدامات عملی به منظور بازنشانی روابط با روسیه در استفاده از فناوری‌ اطلاعات مورد خطاب قرار دهد. پوتین همچنین خواستار برقراری مجدد گفت‌وگوی منظم دو جانبه در مورد مسائل اساسی مرتبط با حفظ امنیت بین‌المللی در سطح بالا شد.

انتهای پیام/.

کد خبر: 1076469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =