در حال ارزیابی رژه نظامی کره شمالی هستیم

پنتاگون از بررسی رژه بزرگ نظامی کره شمالی و رایزنی با متحدان منطقه‌ای خود در این زمینه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) اعلام کرد که واشنگتن در حال تجزیه و تحلیل رژه بزرگ کره شمالی است که روز شنبه برگزار شد.

«جان ساپل» سخنگوی پنتاگون در گفت‌وگو با خبرگزاری «یونهاپ» گفت که ایالات متحده در زمینه برگزاری این رژه اطلاعاتی در دست دارد. وی گفت: «آمریکا  در این زمینه در حال مشاوره با متحدان خود در منطقه است».

کره شمالی در رژه بزرگ نظامی خود که شنبه بعد از ظهر به وقت تهران برگزار شد، یک نوع موشک بالستیک قاره پیمای جدید متحرک به نمایش گذاشت که به گفته کارشناسان بزرگ‌تر از نمونه‌های قبلی است.

ارتش کره شمالی در این رژه چهار تیر از این موشک قاره پیمای جدید را در حالی به نمایش گذاشت که بیشتر دولت این کشور نیز به وجود آن اشاره کرده بود. این موشک‌ها در رژه شنبه سوار بر خودروی حامل موشک « ۱۱- اکسل» به نمایش گذاشته شدند. موشک قاره پیمای جدید به نظر بزرگتر از موشک «هواسونگ-۱۵» است که نوامبر سال ۲۰۱۷ آزمایش شد. آزمایش آن موشک در آن برهه موجب اظهار نظر کارشناسان مبنی به در برد کامل بودن قاره آمریکا از سوی موشک هواسونگ-۱۵ شد.

رئیس کره شمالی در سخنرانی روز شنبه خود در این رژه هیچ اشاره‌ای به قابلیت‌های این موشک نکرد و تنها متعهد به تقویت توان دفاعی کشورش شد. طی روزهای گذشته نیز رسانه‌های دولتی کره شمالی به رونمایی از یک موشک جدید اشاره‌هایی کرده بودند.

به گزارش یونهاپ، کره شمالی در این رژه از یک موشک زیردریایی جدید که «پوکگوکسانگ-۴» نام دارد  نیز رونمایی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =