۵۴ کامیون آمریکایی دیگر حامل خودروهای زرهی و تجهیزات از عراق وارد سوریه شد

پایگاه خبری روسیا الیوم خبر داد، آمریکا کاروانی از کامیون‌های حامل خودروهای زرهی و تجهیزات نظامی و لجستیک را از عراق به شمال شرق سوریه فرستاد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، کامیون‌های حامل خودروهای زرهی آمریکا و تجهیزات نظامی و لجستیک آن، امروز به سمت محل استقرار نظامیان آمریکایی در الحسکه سوریه در حرکت بودند.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، شمار کامیون‌های این کاروان ائتلاف آمریکایی به ۵۴ دستگاه می‌رسید که به همراه چند تانکر نفت، در مسیر جاده بین المللی M۴ بین القامشلی و الحسکه در شمال شرق سوریه حرکت می‌کردند.

 این کاروان از گذرگاه الولید در مرز سوریه با منطقه کردستان عراق وارد خاک سوریه شد و به سمت استان الحسکه رفت.

نیروهای آمریکایی به صورت مستمر کاروان‌های حامل تجهیزات نظامی و لجستیکی و تسلیحاتی خود را از طریق گذرگاه‌های غیرقانونی وارد الحسکه می‌کنند تا حضور غیرقانونی خود در منطقه «الجزیره» سوریه را تقویت بخشند و به نوعی تداوم سرقت نفت و سرمایه‌های سوریه را با کمک شبه‌نظامیان «قسد» و سایر گروه‌های مسلح همپیمان خود در این منطقه را تضمین کنند.

نیروهای آمریکایی و نیروهای همپیمان آن  موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) کنترل اغلب میدان‌های نفتی در منطقه الجزیره سوریه در دو استان الحسکه و دیرالزور را در دست دادند.

دولت سوریه بارها تأکید کرده است که این شبه‌نظامیان و عناصر تروریست آمریکا در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند، لذا با تمام توان تلاش می‌کند تا به حضور غیر قانونی آنها پایان دهد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز بارها اذعان کرده است که آمریکا برای نفت در سوریه حضور دارد. گزارش‌های بسیاری نیز از غارت نفت سوریه توسط آمریکا وجود دارد.

واشنگتن  اخیرا، با شبه‌نظامیان کُرد تحت حمایت خود موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه یک قرارداد نفتی برای چپاول نفت سوریه امضا کرده است تا هزینه باقی ماندن نیروهای خود در سوریه را تأمین کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =