انسان سالم صاحب بصیرت و بینش است

مجید صادقی گفت: فردی که بتواند «احساسات» و «افکار» و «انگیزه‌ها» و «مسائل درونی» خودش را به دست بگیرد، به سلامت روانی مطلوب دست پیدا می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، برنامه «روزنه» با موضوع سلامت روان، در ارتباط تلفنی با مجید صادقی (رئیس انجمن علمی روانپزشکان ایران و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

مجید صادقی در مصاحبه تلفنی با برنامه «روزنه» گفت: بر اساس معیارهای سازمان جهانی بهداشت، سلامتی فقط در نداشتن بیماری حاصل نمی‌شود.

وی با اشاره به این که سلامتی انسان ابعاد متنوعی دارد، اظهار داشت: انسانِ سالم باید علاوه بر عدم برخورداری از بیماری، هیچ گونه اختلالی نداشته باشد.

رئیس انجمن علمی روانپزشکان ایران ادامه داد:‌ برقراری سلامت روان از «سلامت جسم» و «سلامت اجتماعی» و «سلامت معنوی» جدا نیست.

وی با اشاره به این که برخی از بیماری‌های روانی از عدم سلامتی جسم نشات می‌گیرند، عنوان کرد: بسیاری از بیماری‌های روانی ممکن است علامت‌های جسمی داشته باشند و علاوه بر جسم بر وضعیت معنوی انسان تاثیر بگذارند.

صادقی تاکید کرد: فردی که بتواند «احساسات» و «افکار» و «انگیزه‌ها» و «مسائل درونی» خودش را به دست بگیرد، به سلامت روانی مطلوب دست پیدا می‌کند.

وی با اشاره به این که انسان سالم صاحب بصیرت و بینش است، تصریح کرد: انسان سالم باید بتواند ارتباط موثری با افراد برقرار کند و با دیگران همدردی کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان این که یک انسان سالم همواره عملکردهای شخصی موفقی دارد، اظهار کرد: برخورداری انسان‌ها از سلامت روانی کامل، موضوعی نسبی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در برنامه «روزنه» با اشاره به ضرورت دسترسی مردم به خدمات روانپزشکی و روان‌شناسی، توضیح داد: همه افراد جامعه باید به این خدمات دسترسی داشته باشند.

صادقی ادامه داد: تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی مراکز مختلفی را در حوزه‌های مشاوره و روان‌درمانی و دارو درمانی در اختیار دارند و تمام مردم ایران در سراسر کشور به این خدمات دسترسی دارند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر انجمن علمی روانپزشکان ایران با حضور جدی در فضای مجازی آموزش‌های متنوعی را در اختیار عموم مردم قرار داده است.

رئیس انجمن علمی روانپزشکان ایران تصریح کرد: مردم عزیز می‌توانند با مراجعه به صفحه اینستاگرامی این انجمن به آدرس @iran.mentalhealth به آموزش‌های مختلف حوزه بهداشت روان دسترسی داشته باشند.

وی با اشاره به این که درمان‌های مرتبط با روان انسان باید توسط یک تیم پیگیری شوند، توضیح داد: روانشناسان بالینی و روانشناسان سلامت روابط تنگاتنگی با روانپزشک دارند و همیشه در فرآیند تشخیص و درمان به صورت یک تیم منسجم عمل می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =