دولت به جای جریمه مردم، به آنها ماسک رایگان بدهد

محمدرضا محبوب‌فر گفت: گرانی در کشور باعث افزایش هزینه‌های زندگی مردم شده و متاسفانه هزینه سلامت از سبد مردم حذف شده است بنابراین دولت به جای جریمه، ماسک رایگان بین مردم توزیع کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت‌وگو در خصوص وضعیت کرونا در کشور با دکتر محمدرضا محبوب فر عضو انجمن علمی و آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت ایران به صورت تلفنی گفتگو کرد.

محمدرضا محبوب فر با بیان اینکه متوفیان کرونا در کشور از مرزهای معمولی پیشی گرفته است، گفت: وضعیت کشور از نظر مبتلایان به کرونا کاملا اضطراری است و حقیقت این است که کرونا کاملا از کنترل خارج شده است و ظرفیت تمام بیمارستان‌های سطح کشور تکمیل شده است.

وی افزود: گزارش‌هایی که از مناطق مختلف دریافت کرده‌ایم دلالت به این مسئله داشته است که آمبولانس‌ها سرگردان در خیابان هستند و حتی اورژانس‌ها تخت خالی برای پذیرش بیمار جدید ندارند و بیماران از بیمارستانی به بیمارستان دیگر انتقال پیدا می‌کنند تا بلکه بتوانند پذیرشی بگیرند.

عضو انجمن علمی و آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت ایران از دو برابر شدن بستری شدن بیماران مبتلا به کرونا در کشور خبر داد و عنوان کرد: بسیاری از مراجعات به صورت خانوادگی است و در واقع تمام افراد یک خانواده با هم مبتلا شده‌اند. بنابراین این روزها آلودگی به کرونا علاوه بر محیط‌های بیرون از منزل، در جمع‌های خانوادگی نیز اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی مسافرت در سطح کشور در هفته گذشته بیان کرد: مردم باید بپذیرند یا ماسک بزنند یا در خانه و قرنطینه در شرایط فعلی کشور قرار بگیرند اما متاسفانه این مهم نادیده گرفته می‌شود و در حال حاضر شاهد نزول شدید پروتکل‌های بهداشتی هستیم.

محبوب فر با ابراز تاسف از اینکه فقط ۴۲ درصد از مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، اظهار کرد: استفاده از ماسک در تهران اجباری شده است و قطعا ماسک زدن در کاهش آلودگی موثر است اما حقیقت این است که گرانی زیادی در کشور وجود دارد و هزینه‌های زندگی مردم را افزایش داده است و هزینه سلامت متاسفانه از سبد مردم حذف شده است بنابراین دولت به جای جریمه، ماسک رایگان بین مردم توزیع کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =