آمار وزیر ارتباطات درباره شبکه «شاد» خلاف واقع است

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس مشکلات نرم افزار "شاد" را ناظر بر نبود زیر ساخت‌ها در وزارت ارتباطات دانست نه آموزش و پرورش و در این راستا به آمار غیرواقع وزیر ارتباطات درخصوص زیرساختها اشاره کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، حجت‌الاسلام حسین فلاحی در مصاحبه با برنامه "صبح وگفتگو" رادیو گفت‌وگو ضمن اشاره به معضلات کنونی نرم افزار "شاد"، از نبود زیر ساخت‌ها در روستاها و شهرهای کوچک انتقاد کرد و گفت: وزیر ارتباطات آماری را چند روز پیش اعلام کرد که کاملا خلاف واقع است. ایشان گفت ۹۰درصد روستاها تحت پوشش اینترنت هستند در حالیکه بسیاری از روستاها فاقد خطوط ارتباطی است.

وی ادامه داد: وزارت ارتباطات این زیر ساخت‌ها را فراهم نکرد ولی کاربران نرم افزار شاد معلمان و دانش آموزانی هستند که در حاشیه شهرها حتی امکانات ارتباطی نداشتند.

حجت‌الاسلام فلاحی افزود: ابتدا قرار بود محتواهای یکسان در اختیار معلمان قرار گیرد ولی باید از سوی شبکه‌های دیگر پشتیبانی شود تا نرم افزار شاد بخوبی عمل کند.

وی گفت: بنده عمده مشکلات نرم افزار شاد را در نبود زیر ساخت می‌دانم و دیگر آنکه محتوای لازم باید در اختیار معلمان قرار می‌گرفت.

همچنین رحمان عیسی زاده، رئیس گروه هوشمند سازی مدارس با بیان اینکه آموزش و پرورش فاقد زیر ساخت‌های لازم برای ایجاد نرم افزار "شاد" بود، گفت: مقصر معلمان نیستند ولی مشکل این نرم افزار در حوزه کاربران می‌باشد.

وی با بیان اینکه کمتر از ۱درصد از معلمان دوره‌های هوشمندسازی را گذرانده‌اند، افزود: بعد از کرونا در فضای مجازی شروع به آموزش کردیم و این آمار را به درصد بالایی رساندیم.

عیسی زاده گفت: اپراتورها و وزارت ارتباطات قول‌های مساعد داده‌اند تا مشکلات نرم افزار شاد رفع شود ولی در وضعیت فعلی بیش از ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار دانش آموز در این نرم افزار عضویت دارند.

وی در رادیو گفت‌وگو با بیان اینکه ۹ میلیون نفر در این نرم افزار حضوری فعال دارند، خاطرنشان کرد: کل بار اینترنت داخلی است و ما درخواست دادیم اینترنت پهنای باند پیدا کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =