تشخیص زودرس سرطان، بیمار را به درمان قطعی نزدیک می‌کند

ابوالقاسمی توصیه کرد: «تغییر سبک زندگی» و «اصلاح تغذیه» و «دور ماندن از عوامل خطر» و «دوری از عوامل عفونی شناخته شده» از جمله عوامل مهم در پیشگیری از سرطان هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، برنامه «روزنه» با موضوع شناسایی سرطان در کودکان، در ارتباط تلفنی با حسن ابوالقاسمی (رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله و عضو کمیته علمی مبارزه با کرونا تهران و رئیس انجمن خون و سرطان کودکان ایران) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

حسن ابوالقاسمی در مصاحبه تلفنی با برنامه «روزنه» گفت: بیماری سرطان در قشر کودکان به طور کامل قابل پیشگیری نیست.

وی افزود: پیشگیری از سرطان بزرگسالی باید از دوران کودکی شروع شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله اضافه کرد: «تغییر سبک زندگی» و «اصلاح تغذیه» و «دور ماندن از عوامل خطر» و «دوری از عوامل عفونی شناخته شده» از جمله عوامل مهم در پیشگیری از سرطان هستند.

وی با اشاره به این که فاصله گرفتن از اشعه‌های رادیو اکتیو در پیشگیری از سرطان موثر است، عنوان کرد: والدین باید نسبت به وزن کودکان خود حساس باشند و نگذارند که کودک با مشکل اضافه وزن درگیر شود.

حسن ابوالقاسمی با بیان این که کودک باید تغذیه‌ متقارن داشته باشد، اظهار داشت: کودکان باید از خوردن غذاهای «کنسرو شده» و «فست‌فود» خودداری کنند.

وی با اشاره به این که کودکان باید از آمادگی جسمانی مطلوبی برخوردار باشند، تصریح کرد: بهتر است کودکان از امواج الکترو مغناطیسی و امواج موجود در گوشی‌های موبایل فاصله بگیرند.

رئیس انجمن خون و سرطان کودکان ایران با بیان این که احتمال انتقال سرطان از مسیر وراثت بسیار اندک است، عنوان کرد: بخش عمده‌ای از سرطان‌ها به دلایل ژنتیکی بروز می‌کنند.

وی با بیان این که ژن‌های سرطانی ممکن است تحت تاثیر عوامل محیطی رشد کنند، ادامه داد: برخی از ژن‌های سرطانی بدون وجود عوامل محیطی، به طور خودسر جهش پیدا می‌کنند.

حسن ابوالقاسمی با اشاره به این که مردم باید از عوامل موثر در بروز سرطان مطلع باشند، اظهار داشت: تشخیص زودرس در سرطان باعث می‌شود تا بیمار به درمان قطعی دست پیدا کند.

وی با اشاره به این که سرطان خون شایع‌ترین سرطان کودکان است، عنوان کرد: درگیری‌های مغزی دومین سرطان شایع در قشر کودکان است.

عضو کمیته علمی مبارزه با کرونا تهران ادامه داد: عواملی مانند «سردرد»، «استفراغ» و «ضعف چشم» در کودکان باید جدی گرفته شوند.

وی با اشاره به این که اکثر سرطان‌ها در سالِ اول زندگی کودک بروز می‌کنند، توضیح داد: در حالت کلی تمام سرطان‌های مرتبط با کودکان در سنین ۲ تا ۴ سالگی درگیری‌های مختلف را ایجاد می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =