یوسفی: مردم نسبت به زحمات کادر درمانی کشور بی تفاوت نباشند

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که این دور از انصاف است که نسبت به زحمات و از خودگذشتگی های کادر درمانی کشور بی تفاوت بوده و با بی تفاوتی از کنار پروتکل های بهداشتی بگذریم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مجتبی یوسفی با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم بیان کرد: مادامی که مردم نخواهند پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند هیچ تصمیم سازی و قانونی نمی تواند جلوی آن ها را بگیرد. چین اولین کشوری بود که با این بیماری درگیر شد اما با سیاست گذاری صحیح و همراهی مردم خود توانست با جمعیت میلیاردی این بیماری را کنترل کند.

وی در ادامه اظهار کرد: این بیماری کماکان ناشناخته است و ما بعضا می بینیم که برخی از افرادی که یکبار به این بیماری مبتلا شدند برای بار دوم نیز مجددا مبتلا می شوند. در این چندین ماهی که از شیوع این بیماری می گذرد هرگاه مردم پروتکل ها را جدی تر اجرایی کردند ما در کنترل این بیماری موفق تر بودیم. ما شاهد بودیم متاسفانه سفرهای تفریحی مردم در پایان فصل تابستان به استان های شمالی و ترافیک سنگین در جاده های شمال کشور مجددا استان های شمالی را با موج دیگری از بیماری درگیر کرد و زحمت کادر درمان کشور را دو چندان کرد.

نماینده مردم اهواز در مجلس تصریح کرد: از مردم عزیز تقاضا داریم که پروتکل های بهداشتی را جدی تلقی کنند چراکه گسترش این بیماری آسیب های جبران ناپذیری را به جامعه و بخش های مختلف کشور وارد می کند و سلامتی شهروندان به ویژه افراد سالمند جامعه که سرمایه های معنوی و اجتماعی کشور هستند را به خطر می اندازد.

وی گفت: یکی دیگر از آسیب ها که شاید تاکنون کمتر به آن توجه شده است در بعد تحصیل است. متاسفانه امروز آموزش دانش آموزان و دانشجویان کشور که قشر آینده ساز جامعه هستند تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته و پایه تحصیلی آنان را تضعیف می کند. بنده به عنوان عضو فراکسیون دانشگاه آزاد اسلامی مجلس و فردی که چند سال در دانشگاه تدریس داشتم باید بگویم که آموزش مجازی نمی تواند کاملا آموزش حضوری را پوشش داده و جایگزین مناسبی برای آن باشد.

یوسفی در ادامه با بیان اینکه ادامه روند گسترش این ویروس می تواند آسیب های جدی تری را به کشور وارد کند، گفت: این دور از انصاف است که نسبت به زحمات و از خودگذشتگی های کادر درمانی کشور بی تفاوت بوده و با بی تفاوتی از کنار پروتکل ها بگذریم. از سوی دیگر دولت نیز باید زیر ساخت های لازم را فراهم کند. به عنوان مثال در حوزه آموزش و استفاده از سامانه شاد مشکلاتی وجود داشته که باید برطرف گردد. در برخی از روستاها دانش آموزان به اینترنت دسترسی ندارند. این موارد باید مورد توجه قرار گیرد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: اما یکی از موارد دیگر که باید مورد توجه قرار گیرد بحث تذکر می باشد. در گام نخست باید با رویکرد تذکر نرم با استفاده از ظرفیت صدا و سیما و رسانه ها و تولید برنامه هایی با حضور کارشناسان حوزه های مختلف مردم را از تبعات گسترش روند ابتلا به بیماری آگاه کرد تا مردم متوجه آسیب های آن باشند. بعضا دیده می شود که فقط در اخبار به رعایت پروتکل ها تاکید شده و در برخی برنامه ها به شوخی گرفته می شود.

یوسفی در پایان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر برخورد سخت گیرانه تر است به عنوان مثال با استفاده از دوربین های کنترل راهنمایی و رانندگی برای تردد در بزرگراه ها و جاده های خروجی از شهرها در ایام خاص نرخ عوارض تعیین شده و افرادی که قصد سفر تفریحی دارند مجبور به پرداخت عوارض شوند تا خود عاملی بازدارنده باشد. با گفتار درمانی مشکلی حل نمی شود. از هموطنان عزیز تقاضا داریم که پروتکل ها را با جدیت دنبال کنند وگرنه روز به روز شرایط سخت تر خواهد شد.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1076497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =