نامزدها کابینه خود را پیش از انتخابات به مردم معرفی کنند

دبیرکل حزب سبز، گفت: یکی از موضوعات مهم درخصوص انتخابات، مشارکت حداکثری است، نباید مشارکتی کمتر از ۵۰ درصد در انتخابات ریاست جهموری داشته باشیم و همه باید کاری کنیم که مشارکت حداکثری رقم بخورد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، حسین کنعانی‌مقدم فعال سیاسی اصولگرا و دبیرکل حزب سبز در خصوص آخرین وضعیت تشکل متبوع خود، گفت: چندی پیش جلسه‌ای در خصوص انتخابات آینده داشتیم و شاخص‌هایی را برای کسانی که می‌خواهند وارد عرصه انتخابات شوند، مطرح کردیم.

وی ادامه داد: ما در حزب معتقدیم که دولت آینده یک دولت ائتلافی خواهد بود و اعتقاد داریم که یک جناح نمی‌تواند به تنهایی کشور را اداره کند، همه جناح‌ها باید دست به دست هم بدهند. شرایط کشور شرایطی نیست که با یک جناح بتوان کشور را مدیریت کرد و دولت ائتلافی باید در انتخابات همراه با نامزدهای ریاست‌جمهوری به مردم عرضه شود، یعنی وزرایی که قرار است در دولت فرد حضور یابند، معرفی شوند تا مردم کارنامه آن‌ها را ببینند و به صورت گروهی برای دولت آینده تصمیم بگیرند.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه با تاکید بر اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات، اظهار داشت: نکته دیگری که در خصوص انتخابات اهمیت فراوانی دارد، مشارکت حداکثری در انتخابات است، نباید مشارکتی کمتر از ۵۰ درصد در انتخابات ریاست‌جمهوری داشته باشیم و همه باید کاری کنیم که مشارکت حداکثری رقم بخورد.

وی افزود: در همین راستا معتقدیم که نامزد انتخابات ریاست ‌مهوری باید گفتمان غالب را مطرح کند و بتواند آرای خاکستری را جذب کند، بدون آرای خاکستری مشارکت،حداکثری اتفاق نمی‌افتد و رئیس‌جمهوری که با رای حداقلی روی کار بیاید، کارآمدی لازم را نخواهد داشت.

کنعانی‌مقدم در خصوص شاخص‌های مورد نظر برای انتخابات ریاست‌جمهوری، بیان داشت: یکی از مواردی که مدنظر ما است حضور کاندیداها به صورت جناحی است، کاندیداها باید در یکی از جناح‌ها تعریف شوند و حتی یک انتخابات درونی هم وجود داشته باشد و یک مرحله در درون جناح رای بیاورند و بعد کاندیدا شوند، نه اینکه هرکسی جداگانه و به صورت منفرد احساس تکلیف کرده و ثبت نام کند و بعد بخواهد جریان‌های سیاسی را با خود همراه کرده و یا با هرینه‌های کلان مالی نسبت به جمع‌آوری رای اقدام کند.

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین درخصوص حضور چهره‌های نظامی در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: مردم به دنبال کسی هستند که بیاید و مشکلی از مشکلات کشور را حل کند، نه اینکه خودش نیز تبدیل یا زمینه‌ساز مشکلی دیگر شود، لذا مساله کارآمدی بسیار مهم است.

وی گفت: اگر حضور کسی در دفاع مقدس را به عنوان نظامی‌گری در نظر بگیریم، من این را قبول ندارم اما اگر کسی به صورت رسمی کادر نظامی بوده و تنها برند او نظامی‌گری باشد و صرفا در نهادهای نظامی حضور و بروز داشته است، چنین فردی ممکن است در مدیریت مسائل اجرایی، سیاسی یا موضوعات دیگر به مشکل بربخورد و کارآمدی لازم را نداشته باشد اما خیلی از نظامی‌ها هستند که در زمینه‌های مختلف غیر از نظامی‌گری فعالیت داشتند و تجربه مناسبی هم کسب کردند و اگر چنین باشد، می‌توانند کاندیدای این عرصه باشند، در مجموع نظامی بودن به خودیِ خود یک امتیاز منفی نیست.

منبع: ایلنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1076513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =