تحریم اخیر آمریکا خلاف موازین حقوق بین‌المللی است

رئیس فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی تحریم‌های اخیر آمریکا را نشان دهنده اوج خباثت، دشمن و عداوت آمریکا با مردم ایران دانست و گفت که این تحریم‌ها خلاف موازین حقوق بین‌الملل و حقوق بشر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، حسین نوش‌آبادی در واکنش به تحریم‌های اخیر چند بانک ایرانی توسط آمریکا گفت:‌ تحریم بانکی و پولی ایران اتفاق جدیدی نیست اما آمریکا با این اقدام اوج خباثت، دشمنی و عداوت خود با جمهوری اسلامی را نشان داد. آمریکایی‌ها مدعی دوستی با ملت ایران هستند اما ریاکارانه رفتار کرده و با این تحریم‌ها نشان دادند که دولت، نظام و مردم برای آن‌ها تفاوتی ندارند. آمریکا مردم ایران را هدف قرار داده است.

وی افزود: وقتی بانک‌ها را تحریم می‌کنند به تبع آن دارو و غذا نیز تحریم می‌شود، این یعنی تحریم اخیر، دارو و غذای مردم را هدف قرار داده است که برخلاف موازین حقوق بین‌الملل و حقوق بشر است. بدان معنا که آمریکا هیچ ارزشی برای حقوق مردم ایران و حقوق بشر قائل نیست و این راه را برای تسلیم کردن مردم و نظام در پیش گرفته حال اینکه این تحریم‌ها سودی هم ندارد و تنها دلخوشی‌شان آن است که با این اقدامات ترامپ بتواند امتیازی در انتخابات کسب کند. پشت پرده نیز صهیونیست‌ها هستند که اسپانسر ریاست جمهوری ترامپ بوده و ترامپ با تحریم می‌خواهد حمایت قاطع صهیونیست‌ها را داشته باشد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: مقامات آمریکا برای دلخوشی صهیونیست‌ها و داشتن حمایت قاطع آن‌ها برای ریاست جمهوری ترامپ ایران را تحریم می‌کند تا برای پشتیبانی مالی و سیاسی ترامپ دلگرمی داشته باشد. اقدامی که شکست‌خورده بوده و رفتاری خلاف شئونات انسانی و بشری و حرکتی کور و ناکام به شمار می‌آید.

نوش‌آبادی در توضیح اقدامات دیپلماسی برای مقابله با تحریم‌ها گفت: ما باید راه خود را ادامه داده و روی پای خود بایستیم و به سرمایه و منابع و استعدادهای مالی خود اتکا کرده و به سمت اقتصاد فعال، درون‌زا و مقاومتی پیش برویم. همچنین نباید دست نیاز به کشوری داشته و خودکفا عمل کنیم. در این شرایط باید اقدامات خلاف حقوق بشری آمریکا را به مراجع و نهادهای بین‌المللی منعکس کرده که در این باره وظایف وزارت خارجه و بخش حقوق بشر قوه قضاییه است که مراتب اعتراض خود را به این رفتار خلاف حقوق بشر آمریکا اعلام کنند.

وی در عین حال گفت: درست است که سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و جهانی به نوعی در اختیار آمریکایی‌هاست اما باز هم ثبت شکایت جمهوری اسلامی از آمریکا اقدام لازمی است؛ اینکه همه بدانند آمریکا دنبال چه مقاصدی است و چه رفتارهایی با مردم ایران دارد.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1076521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =