تاثیر تشخیص سرطان بر روند شغل زنان

زنان بعد از تشخیص سرطان در بدنشان دچار اختلال در کار می شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،  سرطان و درمان آن می تواند توانایی کار در یک فرد را تحت تأثیر قرار دهد و اختلالات شغلی منجر به مشکلات مالی می شود. مطالعه جدید نشان می دهد زنانی که در دوران نوجوانی یا بزرگسالی با سرطان تشخیص داده شده اند؛ در برابر این اثرات آسیب پذیر می شوند.

یافته ها به صورت آنلاین و در CANCER(مجله معتبر از انجمن سرطان آمریکا (ACS)) منتشر شد.

برای این مطالعه، کلر مرنیک از دانشگاه کارولینای شمالی در چاپل هیل و همکارانش از ۱،۳۲۸ زن جوان در کارولینای شمالی و کالیفرنیا که بین ۱۵ تا ۳۹ سال مبتلا به سرطان تشخیص داده شده بودند و در آن زمان شاغل بودند، نظرسنجی کردند.

نظرسنجی ها به طور متوسط ‌هفت سال پس از تشخیص انجام شد و سوالات موجود در این بررسی تأثیر تشخیص و درمان سرطان در رابطه با طیف وسیعی از مباحث بقا را ارزیابی کرد.

نتایج نظرسنجی نشان داد که ۳۲ درصد از زنان دچار اختلال شغلی شده اند، به این معنی که آنها پس از تشخیص سرطان، کار خود را متوقف کرده و یا کار کرده اند.

بیست و هفت درصد از زنان در این مطالعه اظهار داشتند که به دلیل درمان سرطان مجبور به قرض پول، بدهی یا ورشکستگی شدند. زنان دارای اختلال در کار ۱۷ درصد شیوع بیشتری نسبت به زنان بدون اشتغال در کار گزارش کردند.

همچنین ۵۰ درصد از زنان در این مطالعه، ناراحتی روانی را از پرداخت هزینه های پزشکی مربوط به درمان سرطان گزارش دادند گزارش این زنان با اختلال در کار ۸ درصد بیشتر از زنان بیکار بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =