آشنایی دانشجویان ترکیه‌ای دانشگاه آزاد با ظرفیت‌های ایران

قائم‌مقام معاونت بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: قصد داریم دانشجویان جدید ترکیه‌ای را با سایر ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران آشنا کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، عباس گنجی در مراسم استقبال و راهنمایی دانشجویان جدید ترکیه‌ای که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار شد، خطاب به آنان اظهار کرد: قصد داریم شما را با سایر ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران آشنا کنیم و برای بازدید از سایر شهرهای کشور همکاران برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی افزود: ایران و ترکیه از فرهنگ کهنی برخوردار هستند. یکی از موضوعاتی که در خدمت شما هستیم موضوع آموزشی بوده که این مقدمه‌ای برای حضورتان در جمهوری اسلامی ایران است. علاوه بر مشترکات دینی، فرهنگی و همسایگی، نخستین کشوری هستیم که لغو روادید کرده و مردم هر دو کشور می‌توانند به‌راحتی به کشور هم رفت‌وآمد کنند که این حسن همجواری است.

 قائم‌مقام معاونت بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه افتخار می‌کنم در خدمت میهمانانی از کشور همسایه ترکیه هستیم که کشوری گرامی برای ماست، اضافه کرد: خیلی خوشحالم که در جمع شما دانشجویان که در ایران تحصیل می‌کنید، هستم. امیدوارم با ورود شما به کشور بتوانیم فضای مفرح و قابل پذیرش برای شما فراهم کنیم.

گنجی عنوان کرد: اکنون دانشگاه آزاد اسلامی دارای یک میلیون و ۲۰۰هزار دانشجو، ۳۷۰ واحد دانشگاهی، ۱۱۶ مرکز آموزشکده و آموزشگاه فنی حرفه‌ای، ۷۳۰ مدرسه، ۲۳۰ پیش‌دبستانی، یک هزار و ۳۰۸ رشته تحصیلی، ۲۴ هزار عضو هیئت علمی تمام‌وقت، ۴۴ هزار عضو هیئت علمی نیمه‌وقت و مدعو، ۱۰۴ دانشکده پزشکی و پیراپزشکی، یک دانشگاه علوم پزشکی مستقل، ۱۰ بیمارستان و رشته‌های مختلف در مقاطع کاردانی تا دکتری تخصصی است.

وی ادامه داد: این دانشگاه افتخار دارد با ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار فارغ‌التحصیل در رشته‌های مختلف یکی از دانشگاه‌های حضوری بزرگ دنیاست و دارای ۵ هزار و ۲۰۰ جلد تألیف و کتاب دانشگاهی است که همه مردم ایران حداقل یک فارغ‌التحصیل در آن دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076538

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =