کتاب «دعا شناسی با تکیه بر آیات و روایات» منتشر شد

کتاب «دعا شناسی با تکیه بر آیات و روایات» توسط پژوهشکده باقرالعلوم(ع) منتشر شد.

رشد و تعالی انسان ها مبتنی بر استفاده از ظرفیت بهینه همه استعداد ها و وسعت هایی این که خداوند در اختیار آنها قرار داده است. دعا یکی از استعدادهای خدادادی است که انسان می تواند با بهره گیری از ظرفیت آن به رشد و تعالی برسد.

استفاده از دعا در زندگی، امری فرا فرهنگی و بین المللی است. دعا در همه ادیان، فرق و مکاتب از جایگاه ویژه ای برخوردار است. خداوند در پیشبرد اهداف پیامبران خود، آنها را ملزوم به استفاده از سلاح دعا نموده است؛ چرا که دعا از قدرت شگفت انگیزی برخوردار است.

انسان با به کار گیری دعا می تواند به صورت مستقیم و فوری با خداوند ارتباط برقرار کند و خداوند منتظر و مشتاق این نوع ارتباط است. دعا، تکیه زدن بر وجود بی نهایت و قدتمند خداوند است. دعا، میانبری برای تغییرات و تقویت کننده عوامل مثبت در زندگی همه انسان هاست.

نویسنده این کتاب آقای علی رضا آزادی به دنبال ترسیم ظرفیت عظیم دعا، بر اساس منبع لایزال وحی است. قرآن و سنت اهل بیت علیهم السلام به عنوان منبع شفاف و زلالی هستند که نویسنده  این کتاب جرعه ای از این دریای بی کران را برای بهینه سازی زندگی با عنوان "دعا شناسی با تکیه بر آیات و روایات" در اختیار مخاطبان قرار داده است.

این کتاب رویکرد تبلیغی و کاربردی دارد و کتاب اخلاق، احکام، حقوق یا عقاید نیست، در عین حال به مباحث مربوط به عقاید، حقوق، احکام و اخلاق نیز متناسب با موضوعات پرداخته شده است.
آنچه در این مجلد بیان شده، از مباحث زیر بنایی برای فهم اسلام حقیقی و ناب است؛ یعنی تلاش نویسنده بر این بوده است که با نگاهی عالمانه، همه جانبه و بدون افراط یا تفریط به موضوع کتاب، دیدگاه کلی اسلام را درباره آن تبیین کند.

در این نوشته، مستندات به دو صورت جداگانه و آمیخته در متن به کار رفته است. بخش هایی از مستندات که در متن درج شده اند، استناد متن قبلی خود را روشن می کنند و مستنداتی که به صورت جداگانه در پایان متن بیان شده اند، زمینه ای را برای دانشوارن فراهم می کنند که با دقت و تفکر در آنها می توانند برداشت مکملی داشته باشند. 
این کتاب در 13 فصل و دویست و نود شش صفحه توسط انتشارات باقرالعلوم علیه السلام به زیور طبع آراسته شده است.

کد خبر: 1076545

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =