دارویی که عقاید افراد را تغییر می دهد

فکر کنید درمانی پزشکی بتواند عقاید سیاسی یا مذهبی شما را تغییر دهد این روش جدید اخیرا از سوی دانشمندان معرفی شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،  یک محقق، تحقیقاتی را در مرکز اخلاق و علوم انسانی ولکام دانشگاه آکسفورد در Scientific American نوشت: «احساس شما در مورد یک درمان جدید برای تغییر اعتقادات مذهبی شما چیست؟ یا درمانی برای لنفوم که یک نفر از هر سه بیمار را به بهبودی می‌کشاند؛ اما باعث می شود که آنها به کمترین حزب سیاسی مورد نظر شما رأی دهند؟»

به نظر می رسد این سوالات فرضی غیرممکن است. به هر حال، این نحوه کار دارو نیست. اما روش درمانی جدید برای سلامت روان که قرار است سال آینده مجوز دریافت کند، اینگونه عمل می کند.

 روان درمانی با کمک روانگردان (سیلوسایبین)، به نظر می رسد به طور چشمگیری در درمان طیف وسیعی از آسیب های روانی موثر باشد، اما همچنین باعث ایجاد تغییرات غیر بالینی غیرمعمولی می شود.

شواهد ادغام شده نشان می دهد که این رابطه می تواند علیتی باشد، زیرا سیلوسایبین که به طور بالینی تجویز می شود، به طور فعالانه ارزش های سیاسی را تغییر می دهد؛ همانطور که بسیاری از ویژگی های غیر بالینی دیگر را تغییر می دهد.

یک مطالعه از سیلوسایبین برای افسردگی مقاوم در برابر درمان گزارش داد که این درمان دیدگاه های سیاسی استبدادی را در بیماران کاهش می دهد. این کارآزمایی بالینی همچنین اثر دیگری را که قبلاً در افراد سالم گزارش شده بود، شناسایی کرد: استفاده از سیلوسایبین منجر به افزایش شخصیتی باز می شود؛ تحقیقات بیشتری برای درک رابطه علیت و ماهیت آن نیاز است.

دانشمندان اعلام کردند درمانی که به صورت جهت دار و عامدانه بیماران را به یک جهت در طیف سیاسی سوق دهد؛ نمی‌تواند انسانی باشد.

سیلوسایبین (Psilocybin) یا سایلوسایبین، یک مادهٔ روان‌گردان است که جزو کلاس ایندول و تریپتامین طبقه‌بندی می‌شود. قارچ‌های سایلوسایبین (مجیک ماشروم) حاوی سایلوسایبین و سایلوسین هستند که برای مقاصد عرفانی، تفریحی و پزشکی جهت درمان افسردگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سایلوسایبین بعد از مصرف در بدن انسان، به سایلوسین تبدیل می‌شود. اثر توهم‌زای این ماده سایکو اکتیو به علت شباهت ساختاری شیمیایی آن به پیام‌رسان عصبی سروتونین است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =