صرفه‌جویی ۴۰‌میلیون دلاری صادرات محصولات استراتژیک

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان با تأکید براینکه از ۱۰۰ محصول تولیدی این شرکت حدود ۱۲ محصول استراتژیک به کشورهای خارجی صادر می‌شود، گفت: با صادرات این محصولات حدود ۴۰‌میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی شده است.

حجت‌اله ذبیحی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، درباره فعالیت این شرکت اظهار کرد: این شرکت دانش‌بنیان در حوزه تولید دارو برپایه گیاهان دارویی، تولید و صادرات پمادهای زخم بستر، زخم دیابت و سوختگی، بررسی مراحل مختلف امکان‌سنجی فعالیت می‌کند. همچنین تولید داروهای گیاهی به عنوان جایگزین داروهای شیمیایی و داروهای بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از دیگر فعالیت‌های این شرکت دانش‌بنیان است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته ما این محصولات را از خارج وارد می‌کردیم، گفت: هم‌اکنون زخم بستر، زخم دیابت، زخم سوختگی و اکثر محصولات بخش عفونی را تولید می‌کنیم. تمام این محصولات با دانش بومی کشور تولید می‌شود.

ذبیحی افزود:  در حال حاضر ۸۰ درصد نیاز بازار را تامین می‌کنیم و در کنار آن به همین میزان به ۱۵ کشور دنیا صادرات داریم. همچنین  در کانادا، سنگاپور و مالزی نیز تولیداتی را انجام می‌دهیم.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه در سال‌جاری موفق به اخذ مجوز برای ۴ محصول جدید شدیم، تصریح کرد: برای ۳۲ محصول دیگر در حال صدور پروانه هستیم. در مجموع ۱۰۰ محصول در این شرکت دانش‌بنیان تولید می‌شود. محصولات جدید در حوزه زخم دیابت، عفونت زنانه، زخم‌های باز و لک‌های و جوش صورت است. همچنین نزدیک ۴۰ قلم محصول در حوزه دامپزشکی و کشاورزی در دست تولید داریم که پیش‌بینی می‌شود ۳۵ قلم تا پایان سال تولید شود.

وی با تأکید براینکه از ۱۰۰ محصول تولیدی این شرکت حدود ۱۲ محصول استراتژیک به کشورهای خارجی صادر می‌شود، گفت: محصولات زخم بستر، زخم دیابت، سوختگی، پمادهای عفونی دام و اسپری‌های دامی، اسپری آنتی بیوتیک، اسپری تقویت سیستم ایمنی بدن به خارج صادر می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: در دو سال گذشته حدود ۱۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی داشتیم که اکنون به ۴۰ میلیون دلار رسیده است. در حال حاضر  ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۶۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم با این شرکت همکاری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما در حوزه تولید و صادرات مشکلی نداریم؛ بلکه تحریم داخلی باعث شده که تولیدکنندگان با مشکل مواجه شوند. بانک مرکزی، وزارت صنعت و سیستم داخلی با ابلاغ بخشنامه‌های جدید متاسفانه موانعی را سرراه تولیدکننده داخلی ایجاد کرده است، اگر این موانع برداشته می‌شد به یقین رقم صادرات به ۵۰ میلیون دلار در سال می‌رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =