پیروزی فیروزجا برابر نروژی ایرانی تبار/ هاشم صیامی رئیس فدراسیون دوومیدانی شد/بلاتکلیفی تیم ملی والیبال در آستانه 6 ماهگی

با بسته خبری اخبار منهای فوتبال با ما همراه باشید.

باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز) –رضا صالحی/ حجم اخبار ورزش‌های ایران و جهان بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه‌مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در گروه ورزشی ایسکانیوز، می‌کوشیم تا با گلچین کردن اخبار سایر ورزش‌ها، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.


بودجه 7.3 میلیاردی به فدراسیون ها تزریق شد
کمیته ملی المپیک که در دوران ریاست سیدرضا صالحی امیری بودجه فدراسیون ها را سر موعد مقرر پرداخت کرده، این بار هم با شروع نیمه دوم سال 99 با واریز مرحله سوم کمک های خود، میزان دریافتی فدراسیونهای ورزشی از  بودجه مصوب تعیین شده در سال جاری را در ابتدای ماه مهر به سقف  75 درصد رساند. این پرداختی ها شامل کلیه فدراسیون های ورزشی کمک گیرنده می باشد که بر اساس سرفصل های تعیین شده ورزش قهرمانی توسط فدراسیون ها هزینه خواهد شد. البته برخی از فدراسیون ها به ویژه رشته های مدال آور از جمله کشتی از میزان بودجه مصوب خود در سال 99 رضایت ندارند و این موضوع بارها توسط علیرضا دبیر مطرح شده است. با این حال در همین جدول پرداختی کشتی با 605 میلیون تومان دریافتی در صدر قرار دارد. در مجموع بودجه پرداختی کمیته المپیک در مرحله سوم به فدراسیون ها بیش از 7.3 میلیارد بوده است.

هاشم صیامی رئیس فدراسیون دوومیدانی شد
مجمع انتخاباتی فدراسیون دوومیدانی صبح امروز به ریاست مهدی علی‌نژاد در آکادمی ملی المپیک برگزار شد؛ انتخاباتی که یک سال اهالی این رشته برای برگزاری آن انتظار کشیدند.
ایوب بهتاج، سید حسین جلالی چیمه، حامد جولایی، افشین داوری لطف آبادی، هاشم صیامی، محمدرضا محققی و مریم منظمی کاندیداهای ریاست بودند که جولایی در مجمع حاضر نشد.
احسان حدادی، مهدی پیرجهان و ریحانه مبینی به عنوان (نماینده ورزشکاران)، شهرام شهبازی (نماینده داوران)، هادی سپهرزاد (نماینده مربیان) و دانشگاه آزاد اسلامی و پلیمرخلیج فارس (نمایندگان باشگاه‌ها) در این مجمع حضور داشتند.
در دور نخست هاشم صیامی ۱۶ رای، ایوب بهتاج ۱۳ رای، افشین داوری ۱۲ رای و حسین جلالی دو رای داشتند که صیامی و بهتاج به دور دوم رفتند. مریم منظمی هم رایی نداشت.
این اتفاق در حالی رخ داد که افشین داوری با توجه به پیروزی در مجمع انتخاباتی اسفندماه 98 شانس بیشتری برای خودش قائل بود، اما در همان دور اول کنار رفت تا بعد از ابطال انتخابات قبلی، این دومین ناکامی برای او باشد. داوری پس از اینکه با اختلاف یک رای از حضور در دور دوم بازماند بلافاصله مجمع را ترک کرد و حاضر به گفتگو با خبرنگاران نشد.
در دور دوم هم رقابت میان صیامی و بهتاج صورت گرفت که از 43 رای ماخوذه، هاشم صیامی، دبیر سابق فدراسیون توانست 24 رای کسب کند و سکان فدراسیون دوومیدانی را تا 4 سال آینده در دست بگیرد. همچنین ایوب بهتاج 17 رای کسب کرد. دو رای نیز در دور دوم باطله بود.

پیروزی فیروزجا برابر نروژی ایرانی تبار
نابغه ایرانی شطرنج جهان شنبه شب برابر دیگر شطرنج باز ایرانی اهل نروژ که از پدر و مادرایرانی به دنیا آمده است پیروز شد تا با لایو ریتینگ 2740 در رده هجدهم رده بندی جهانی شطرنج با هفده سال سن قرار بگیرد. علیرضا فیروزجا نابغه ایرانی شطرنج جهان در روز پنجم این رقابت‌ها که با حضور نفر اول و دوم رده بندی شطرنج جهان برگزار می شود، مقابل آرین طاری قرار گرفت. آرین طاری که متولد نروژ و 21ساله است برای کشور نروژ دست به مهره می شود. نبرد این دو شطرنج باز ایرانی الاصل در نهایت به نفع فیروزجا که با مهره سفید بازی می کرد، شد تا او در جدول رده بندی بعد از آرونیان در رده دوم جدول قرار بگیرد. در دیگر بازی ها مگنوس کارلسن مقابل یان کریشتف دودا قرار گرفت و بعد از 125بازی رسمی که شکست ناپذیر بود  بالاخره برابر حریف سمج خود شکست را پذیرفت.
در این رقابت‌ها شش شطرنج باز به مصاف یکدیگر رفتند. مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج جهان، فابیانو کاروآنا نفر دوم رده بندی جهانی ، لوون آرونیان، یان کریشتف دودا و آرین طاری در این رقابت ها به همراه علیرضا فیروزجا حضور دارند. بر اساس اعلام مسئولین این رقابت ها مجموع جوایز این رقابتها ۱۶۲ هزار یورو پیش‌بینی شده است، نفر اول مسابقات ۶۳ هزار یورو و نفر دوم تورنمنت  ۳۳ هزاریورو به جیب خواهند زد، ضمن اینکه  نفر آخر این رقابت‌ها هم ۱۴ هزار یورو از این سوپر تورنمنت دشت خواهد کرد.
این سوپرتورنمنت که از ۱۴ مهر به میزبانی نروژ آغاز شده، تا بیست و پنجم ادامه خواهد داشت.

تمرینات تیم بوکس جوانان در سنندج کلید خورد
اردوی تیم بوکس جوانان از روز شنبه 19 مهر ماه در شهرستان سنندج استان کردستان آغاز شد. بوکسورهای جوان کشورمان نخستین تمرین خود را زیر نظر کادرفنی انجام دادند.
این اردو به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت و کادرفنی پس از ارزیابی فنی بوکسورها، نفرات مدنظر خود را برای اردوهای بعدی گزینش خواهد کرد. رضا مهدی پور به عنوان سرمربی و مرتضی سپهوند، ایمان طیبی و مهدی ابراهیمی به عنوان مربی هدایت تیم بوکس جوانان را بر عهده دارند. امیرحسین اروجعلی‌‎زاده، مهدی جشنانی،عرشیا شعبانی، حبیب پورکان، علیرضا شعبان زاده، محمدرضا جبین ساز، آرشام حسنی، امیررضا شکاری ،کسری مختارپور، امیر بیانی،محمدپارسا غلامیان، رامین بابالو، عرفان نظاملو، محمد مهدی ده ده جانی، آرمین رستمی، مصطفی ریگی، آرین رادمهر، ابوالفضل فریدی، امین ابراهیم زاده، فرهاد مرادی، کریم علی‌زاده و حسین میرزابیگی بوکسورهای حاضر در این اردو هستند. بوکسورهای جوان کشورمان خود را برای رقابت‌های قهرمانی جهان که اوایل سال آینده در لهستان برگزار خواهد شد، آماده می‌کنند.

بلاتکلیفی تیم ملی والیبال در آستانه 6 ماهگی
بعد از قطع همکاری رسمی با ایگور کولاکوویچ در پایان فرودین ماه، فدراسیون والیبال بالاخره یک ماه قبل در جلسه کمیته فنی به نام 5 سرمربی خارجی رسید تا از میان آن ها یک نفر به عنوان سرمربی تیم ملی ایران در المپیک توکیو انتخاب شود. در یک ماه اخیر انواع گمانه‌زنی‌ها پیرامون سرمربی جدید تیم ملی مطرح شده و حتی در مقطعی برخی از مذاکرات مثبت با ولادیمیر آلکنو، سرمربی سابق تیم ملی روسیه خبر دادند، اما فدراسیون هیچ خبر جدیدی را در این باره مخابره نکرده است. بلاتکلیفی نیمکت تیم ملی والیبال در آستانه 6 ماهگی است و وعده های رییس فدراسیون هم مبنی بر اعلام نام سرمربی جدید فعلا عملی نشده. این اتفاقات در حالی رخ می دهد که لیگ برتر در یک ماه اخیر در جریان بوده و خیلی از بازیکنان ملی پوش هم در تیم های مختلف مشغول بازی هستند.
مشخص نیست چه کسی مسئولیت رصد کردن عملکرد بازیکنان را در لیگ برتر برعهده دارد و در نهایت تیم المپیکی ایران چگونه انتخاب می شود.

احتمال محرومیت بلاروس از المپیک توکیو
کشور بلاروس که با انتخاب مجدد و جنجالی الکساندر لوکاشنکو به عنوان رئیس جمهور در تب و تاب اعتراضات عمومی و راهپیمایی‌های گسترده قراردارد، از سوی کمیته بین المللی المپیک (IOC) در خصوص اقدام تبعیض آمیز علیه ورزشکاران این کشور مورد تحقیق و بررسی قرارخواهد گرفت. کمیته بین المللی المپیک اعلام کرده است که در صورت احراز اقدام سیاسی کمیته ملی المپیک این کشور در ایجاد تبعیض بین ورزشکاران بدلیل اعتقادات و گرایش‌های مختلف سیاسی؛ احتمال اتخاذ تحریم علیه این کشور در بازی‌های توکیو وجود خواهد داشت. در صورت قطعیت نقض منشور المپیک توسط کمیته ملی المپیک بلاروس؛ عدم حضور پرچم این کشور در بازی‌های المپیک از جمله اقدامات نخستین تحریم خواهد بود. طی نامه‌ای که به رویت برخی از رسانه‌های خارجی نیز رسیده است، جمعی از ورزشکاران بلاروسی به IOC اعلام کرده‌اند که تحت شکنجه، ضرب و شتم و زندان به دلیل ابراز عقاید خود علیه لوکاشنکو قرارگرفته‌اند. این نامه توسط انجمن آزاد ورزشکاران بلاروس به کمیته بین المللی المپیک ارسال شده است.

معرفی رئیس جدید IOCیک روز بعد از المپیک
انتخابات ریاست کمیته بین المللی المپیک ( IOC ) طی نشست ۱۳۷ این نهاد در تاریخ ۱۰تا۱۲ ماه مارس سال ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد. بر اساس آخرین تصمیم هیات اجرایی IOC تاریخ ۳۰ نوامبر بعنوان آخرین مهلت ثبت نام برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست اعلام شده است که زودتر از مهلت مقرر در سایر انتخابات‌های IOC  نیز به شمار می‌رود. بنا بر مقررات، ثبت نام از کاندیداهای ریاست می‌بایست سه ماه پیش از آغاز نشست کمیته بین المللی المپیک (the Session) صورت پذیرد. توماس باخ، رئیس فعلی کمیته بین المللی المپیک، آمادگی و حضور خود برای انتخابات آتی را رسماً اعلام کرده و بر اساس گانه زنی‌ها وی با احتمال بالایی گزینه نخست کسب مجدد کرسی ریاست خواهد بود. هیات اجرایی اعلام کرده است که فرد منتخب برای کرسی ریاست IOC از تاریخ ۹ آگوست سال آینده یعنی یک روز پس از اتمام بازی‌های المپیک مسئولیت خود را رسما بر عهده خواهد گرفت. نشست IOC در یونان و به صورت حضوری برگزار خواهد شد اما بدلیل شرایط پاندمی کرونا و عدم وجود پیش بینی دقیق برای انجام انتخابات بصورت حضوری، برگزاری آنلاین انتخابات و نشست نیز در دستور کار قرارداد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =