دانشگاه تخصصی نفت و گاز عسلویه راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: راه اندازی دانشگاه تخصصی نفت و گاز عسلویه، ایجاد مجتمع آموزشی، فرهنگی، علمی و گردشگری گناوه و فعال شدن مراکز تحقیقاتی و سراهای فناوری و نوآوری در دانشگاه آزاد استان بوشهر پیگیری می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، اسماعیل عبدالهی دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در بیست و یکمین جلسه شورای اداری این استان که به صورت آنلاین برگزار شد ضمن قدردانی از مجموع تلاش ها و اقدامات انجام شده تاکنون گفت: با توجه به شرایط کشور و دانشگاه، کرونا و نیز تغییر سامانه های دانشگاه انتظار است این تلاش ها صد چندان شده و از تمامی ظرفیت ها و توانمندی های دانشگاه با اتکال به خداوند متعال برای انجام مأموریت های جدید دانشگاه بهره برد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه خوشبختانه در 3 سال گذشته واحدها و مراکز استان در انجام الزامات و هزینه های تکلیفی مشکلی نداشته اند، تصریح کرد: تمامی واحدها و مراکز دانشگاهی به عنوان عناصر مستقل، سازنده، صاحب اختیار، جزء ارکان اصلی در برنامه های ملی و استانی دانشگاه هستند و به تدریج در جهت افزایش توان مالی و تحقق خودکفایی گام بردارند.

عبدالهی با بیان اینکه سازمان مرکزی و دبیرخانه های استانی به عنوان ستاد دانشگاه نقش نظارتی و حمایتی دارند، ادامه داد: جذب دانشجو، برگزاری آزمون ها، تأسیس و گسترش رشته های تحصیلی، تربیت نیروی متخصص و کارآمد، کارآفرینی و اشتغال زایی، فعالیت های اقتصادی، برنامه های فرهنگی اثرگذار و مواردی از این قبیل در واحدها و مراکز دانشگاهی انجام می شود و اگر دانشگاه ها فعال شوند، مجموعه دانشگاه رونق می گیرد و در غیر این صورت رکود و سکون بر دانشگاه مستولی خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه ثبات در مجموعه استان حاصل همکاری، هم افزایی، مدیریت هماهنگ و تدابیر آینده نگرانه است، خاطرنشان کرد: استان بوشهر تا پیش از این یک استان غیرفعال اما با نیروی انسانی توانمند، پر ظرفیت اما ساکن و پرهزینه بود که با کادرسازی مناسب و سیاست ساختارسازی در سطح وسیع، پویایی به مجموعه استان تزریق شد.

عبدالهی با اشاره به اینکه زیرساخت های قوی علمی در استان وجود دارد که یا فعال شده و یا در حال فعال سازی است، ادامه داد: سما و ظرفیت های پیرامونی آن نظیر مدارس و آموزشگاه ها، مدارس کسب و کار و نیز مراکز تحقیقاتی که برند و نماد دانشگاه هستند در چندین شهرستان استان مشغول فعالیت هستند که نویدبخش آینده ای روشن است.

وی با بیان اینکه سند دبیرخانه اتحادیه دانشگاه های حوزه خلیج فارس به عنوان اولین سند استان در سازمان مورد تأیید قرار گرفت که مهر تأییدی بر ظرفیت های بی شمار استان و دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر است، تشریح کرد: 900 کیلومتر مرز آبی مشترک با کشورهایی که از لحاظ فرهنگ و شریعت نزدیک به ایران اسلامی هستند یک ظرفیت مهم برای جذب دانشجوی غیر ایرانی و همکاری های علمی بین المللی است.

دبیر هیأت امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر اینکه در سند دبیرخانه اتحادیه دانشگاه های حوزه خلیج فارس بخش های اصول، مبانی، ساختار اجرایی، آموزشی، فرهنگی، مالی، تعاملی، پژوهشی به خوبی مشخص شده است، اذعان کرد: تمامی بخش های این سند جذابیت های قابل قبولی دارد و می تواند موجب جذب و پذیرش دانشجو و همکاری برون دانشگاهی شود. پذیرش هر دانشجوی خارجی علاوه بر منفعت های مالی، پیامدهای مثبت فرهنگی و تبلیغی را نیز به همراه خواهد داشت.

وی تکریم ارباب رجوع را یک نیاز ملی برشمرد و تصریح کرد: باید از توجه صرف به کارهای روزمره و یکنواخت عبور کرد، چرا که سکون، خسارت بار و موجب عقب افتادگی است.

این مسئول با تأکید براینکه دانشگاه آزاد اسلامی کارآفرینی و مهارت افزایی را به عنوان یک مسئولیت مهم ملی برعهده گرفته است، متذکر شد: مطابق آمارهای رسمی پایگاه های علمی، دانشگاه آزاد اسلامی از لحاظ کمی و کیفی در صدر دانشگاه های کشور قرار دارد که این نشان می دهد دانشگاه آزاد اسلامی شانه به شانه مراکز علمی معتبر در حال فعالیت است و وجهه جهانی آن در حال نمود و ظهور و پذیرش است.

عبدالهی با با بیان اینکه جلسات هیأت امنای استانی به صورت هدفمند برگزار می شود، بر پیگیری و اجرایی شدن مصوبات تأکید و عنوان کرد: دانشگاه تخصصی نفت و گاز عسلویه، ایجاد مجتمع آموزشی، فرهنگی، علمی و گردشگری گناوه، تبدیل به احسن کردن مجتمع عالیشهر (بوشهر)، فعال شدن مراکز تحقیقاتی و سراهای فناوری و نوآوری، تصویب آموزشکده های جدید، ارتقای درجه واحد دشتستان و تبدیل وضعیت مرکز کنگان موضوعات مهمی است که باید هرچه سریع تر به نتیجه برسد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به تدوین نظام‌نامه گسترش دانشگاه گفت: خوشبختانه اقدامات زیربنایی و ساختاری ارزنده ای شکل گرفته است و ریل‌گذاری مناسب موجب رفع دغدغه های جابجایی و تأسیس رشته های تحصیلی شده است.

عبدالهی با بیان اینکه کمیته گسترش استان بوشهر تشکیل و دبیرخانه آن آغاز به کار کرده است، ادامه داد: کمیته گسترش استانی موظف است درخواست های واحدها و مراکز استانی را براساس سند آمایش استانی و ظرفیت های منطقه ایی با رویکرد آینده نگرانه بررسی و در کوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه برساند.

وی با بیان اینکه در راستای تعاملات برون دانشگاهی 2 تفاهم نامه دیگر با شهرداری عالیشهر و شرکت تولید و توسعه نیروگاه اتمی بوشهر در هفته گذشته منعقد شد، یادآور شد: با نیازسنجی دقیق برای تعامل و کیفیت افزایی و افزایش توانمندی ها تاکنون بیش از 30 تفاهم نامه همکاری با دستگاه های اجرایی استانی منعقد شده است که علاوه بر تحقق یک زمینه مهم فعالیت، موجب اعتماد سازی عمومی و جذب دانشجویان در رشته های مرتبط خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر فعالیت تمام ارکان دانشگاه در تبلیغات و جذب دانشجو، اذعان کرد: فرآیند جذب دانشجو تنها برعهده یک بخش خاص نیست و همه در این قبال مسئولیت دارند که یکی از مهم ترین بخش ها، حوزه فرهنگی دانشگاه است که باید با طرح های اثرگذار و به شکل زیبا، رسالت های مردمی، اسلامی، علمی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی را به جامعه معرفی کنند.

دبیر هیأت امنا دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر انضباط بخشی، عنوان کرد: انضباط بخشی مستلزم شناخت از مجموعه و پیش بینی صحیح آینده است.

عبدالهی آشنایی با قوانین و دستورالعمل ها را اولین گام توانمندسازی دانست و تصریح کرد: نظم و نظارت براساس قوانین عامل موفقیت و عبور از چالش هاست.

دبیر هیأت امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در بخشی از سخنان خود ضمن تسلیت اربعین حسینی و ایام سوگواری ماه صفر با اشاره به برگزاری مراسم اربعین حسینی با رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور و استان اظهار کرد: در هر کاری و فعالیتی توکل به رب العالمین و تمسک به ائمه اطهار (ع) به عنوان حجت الهی نیاز است.

وی با تأکید بر اینکه زندگی و سیره پیامبران و امامان یک ظرفیت بیکران الهی است که در اختیار انسان ها به ویژه مسلمانان قرار گرفته است، توضیح داد: قدرت جسمانی و عقلانی انسان قدرت بالقوه ای است که تنها با توکل و توسل بالفعل می شود.

عبدالهی با بیان اینکه تجربه نشان داده است که تنها راه عبور از سختی ها، تدبیر ملی و اسلامی است، تشریح کرد: همانطور که ناکارآمدی تحریم ها در قبال کشور مشخص شد، به امید خدا کنترل و شکست کرونا نیز با این رویکرد حاصل خواهد شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1076584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =