عملکرد قابل قبول اسکوچیچ در گام اول!

تیم ملی فوتبال ایران در حال آماده سازی برای رقابت‌های مقدماتی جام جهانی است،که اولین دیدار دوستانه خود مقابل تیم ملی ازبکستان را با پیروزی پشت سر گذاشت.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، محمدرضا خدابخش؛ تیم ملی فوتبال ایران در حال آماده سازی برای رقابت‌های مقدماتی جام جهانی هست که البته سرمربی جدید تیم نیز در حال محک زدن بازیکنان است.

سیستم تهاجمی اسکوچیچ!
دراگان اسکوپیچ در اولین بازی دوستانه برابر ازبکستان، سیستمی تهاجمی را پیاده کرد که در آن از دو مهاجم استفاده کرد. در چینش 4 4 2 خطی، پیام نیازمند در درون دروازه ایستاد. صادق محرمی، کنعانی زادگان، شجاع خلیل زاده و میلاد محمدی خط دفاع را تشکیل دادند. دو هافبک دفاعی تیم، نوراللهی و کاپیتان حاج صفی بودند. هافبک‌های کناری، قلی زاده و وحید امیری بودند و زوج خط حمله را نیز طارمی و آزمون تشکیل دادند. این نگاهی اجمالی بر ترکیب بود و در زیر خطوط تیم را بررسی می‌کنیم.

خط دفاع کمی کار دارد!
در نبود بیرانوند، عملکرد نیازمند کمی متزلزل بود و در چند صحنه اشتباهاتی رخ داد اما در مجموع قابل قبول بود. صادق محرمی در نبود رضائیان و غفوری خوب عمل کرد و با اور لب‌های خودش، تیم ازبکستان را مجبور به عقب کشیدن کرده بود. او در کارهای دفاعی هم خوب عمل کرد و آن قدر ماشاریپوف را اذیت کرد تا در مقاطعی او به سمت دیگر رفت. سمت چپ نیز عملکرد خوبی داشت. میلاد محمدی با استفاده از سرعت بالای خود اجازه نفوذ را به حریف نمی داد و به غیر از یکی دو صحنه، خطر خاصی تیم را تهدید نکرد. دو مدافع میانی نیز با وجود مهاجم بلند قد حریف، تمامی ضربات سر اول را زدند تا زوج پرسپولیسی خط دفاع، نمره خوبی را دریافت کند. اما مشکلی که به چشم می‌خورد، پشت محوطه جریمه بود. خط دفاعی هماهنگی لازم را با هافبک دفاعی خود نداشت و صحنه گل نیز با شوتی از پست محوطه به ثمر رسید. این موضوع با خاطر وجود دو هافبک باکس تو باکس در تیم بود. هم حاج صفی و هم نوراللهی یک هافبک دفاعی ثابت نیستند و در تیم خود نیز یک خط جلوتر بازی می کنند. شاید حضور سعید عزت اللهی یا امید ابراهیمی که خصوصیات دفاعی بیشتری دارند، بتواند در آینده به تیم کمک کند.

خط حمله زهردار!
اسکوچیچ در دو پست هافبک چپ و راست از یک بازیکن خلاق و یک بازیکن جنگنده استفاده کرد. علی قلی زاده با پا به توپ خوب خود، کاملا مدافعین حریف را به سمت خود می برد و فضا را برای مهاجمین باز می کرد. او با دریبل زنی و تکنیک خود، به خوبی ایجاد موقعیت می کرد و در نبود جهانبخش، عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت. وحید امیری نیز با دوندگی و جنگندگی بابای خود، کاملا حریف را تحت فشار قرار داده بود و با عوض کردن جای خود به صورت مداوم، خط دفاع ازبک ها را سردرگم کرده بود. در صحنه گل اول نیز قلی زاده جای خود را با امیری عوض کرده بود و با یک حرکت زیبا و پاس دقیق، سردار را در موقعیت شوت زنی قرار داد. اما زوج خط حمله ایران، بسیار خطرناک و زهردار بودند، حضور دو مهاجم تمام کننده و سر زن، به هافبک ها اجازه می داد تا به هر نحوی که می خواستند، برای آن ها توپ ارسال کنند. با توجه به قدرت سرزنی بالای آزمون و طارمی، اگر تیم به مشکل می خورد نیز می شد با ارسال از کناره‌ها ایجاد موقعیت کرد. این زوج خوب می توانند هر تیمی را آزار دهند و اگر مقداری از خود گذشتگی کنند، می توانند گل های بیشتری را به ثمر برسانند.

حالا تیم ایران در دومین رقابت دوستانه خود به مصاف تیم تنومند و با کیفیت مالی می‌رود. این تیم بازیکنان زیادی از چهار لیگ معتبر دنیا دارد که می توانند خطرساز باشند. سردار آزمون نیز با درخواست باشگاه زنیت به باشگاه خود بازگشت تا کار اسکوچیچ سخت‌تر از گذشته شود. این دو تیم در ترکیه از ساعت 17:30 روز سه شنبه به وقت ایران با یکدیگر دیدار می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =