سهمیه مواد پتروشیمی مورد مصرف در صنایع نساجی اصلاح شد

مدیرکل صنایع غیر فلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: با اجرای برنامه اصلاح سهمیه مواد پتروشیمی مورد مصرف در صنایع بر اساس آمار تولید و میزان خرید سال قبل، در عرضه هفته گذشته بورس شاهد کاهش ۵۰ درصدی سهمیه های دریافتی بودیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محسن صفدری اظهار کرد: اصلاح سهمیه مواد پتروشیمی به منظور مدیریت تقاضای محصولات پتروشیمی مورد مصرف در صنایع و در راستای کاهش قیمت تمام شده مواد اولیه مورد نیاز صنعت انجام شده است.

وی افزود: در مجموع ۶۸۶ واحد صنعتی مصرف کننده پروپلین نساجی در کشور وجود داشتند که پس از تصمیم کمیته راهبری مدیریت تقاضای محصولات پتروشیمی و طرح افق برای مدیریت تقاضای مواد پتروشیمی و دستور اصلاح سهمیه واحدها، در عرضه هفته گذشته ۴۰۷ واحد مشمول اصلاح سهمیه شدند.

به گفته مدیرکل دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت مجموع سهمیه ها پیش از این ۲۸ هزار و ۴۰۰ تن بود که بعد از اصلاح به حدود ۵۰ درصد سهمیه قبلی و به میزان ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن رسید.

صفدری با بیان اینکه میزان رقابت برای این نوع از مواد اولیه، نسبت به هفته گذشته به شدت کاهشی بوده و با تداوم این روند و تمهیدات موجود حتما این رقابت به صفر خواهد رسید،  تصریح کرد: چنانچه واحدهای تولیدی که با کاهش سهمیه مواجه شده اند، در میزان سهمیه فعلی دارای ابهاماتی هستند با مراجعه به سازمان‌های صمت استان‌ها و ارائه اسناد مثبت مبنی بر آمار تولید و مقدار خرید از بورس در سال ۱۳۹۸ مراتب را اعلام کنند تا مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

منبع:ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1076598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =