اقدامات دانشگاه الزهرا برای مقابله با کرونا

دانشگاه الزهرا یکی از نخستین دانشگاه‌های ایران بود که برای مقابله با کرونا در زمینه آموزش مجازی و ارائه خدمات آموزشی پیش قدم شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (کرونا">ایسکانیوز)، پس از شیوع ویروس کرونا و پیشگام شدن دانشگاه الزهرا در حوزه آموزش مجازی در بین دانشگاه‌های کشور و اتخاذ تدابیری جهت حفظ سلامت هرچه بیشتر اساتید و دانشجویان و جلوگیری از شیوع این ویروس، اکنون معاونت آموزشی دانشگاه جهت انجام کلیه امور آموزشی و ارائه خدمات مختلف، اقدام به راه‌اندازی سامانه‌ها و پیشخوان‌های متنوعی کرده است.

استانداردسازی ارزیابی عملکرد آموزشی دانشجویان منطبق بر آیین‌نامه و شیوه‌نامه داخلی، امکان پیگیری سریع فرآیندهای آموزشی - پژوهشی از مسیر پیشخوان خدمت سامانه آموزشی گلستان، دریافت گزارش‌های موضوعی از طریق سامانه و اطلاع رسانی آسان در راستای بهبود عملکرد از مسیر پیشخوان خدمت سامانه گلستان، استفاده بهینه از امکانات موجود و استقرار نظام مدیریت و بهره‌وری سبز و شفاف‌سازی، افزایش رضایت‌مندی و تکریم ارباب رجوع ازجمله مزایای این سامانه است.

علاوه بر آن، انجام این اقدام از سوی معاونت آموزشی، سبب پیگیری سریع فرآیندهای آموزشی- پژوهشی، دریافت گزارش های موضوعی از طریق سامانه و اطلاع رسانی آسان در راستای بهبود عملکرد، استفاده بهینه از امکانات موجود و استقرار نظام مدیریت و بهره وری سبز و شفاف سازی، افزایش رضایتمندی و تکریم ارباب رجوع از مسیر پیشخوان خدمت سامانه آموزشی گلستان شده است.

امکان استفاده از این سامانه‌ها برای اساتید، کارشناسان، دانشجویان و دانش آموختگان از طریق موبایل یا کامپیوتر فراهم است و افراد با مراجعه به سایت دانشگاه و ورود به میز خدمت وارد بخش خدمات آموزشی شده و پس از مطالعه نحوه استفاده (راهنما و دستورالعمل‌ها) از هر یک از پیشخوان‌ها، می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را از جمله دریافت آسان‌گواهی موقت، دانشنامه، درخواست‌های آموزشی شورایی و کمیسیون، کارنامه انگلیسی غیر رسمی و ....دریافت کنند.

همچنین یکی از مهمترین پیشخوان‌های راه‌اندازی شده اخیر، درخواست انجام فعالیت پژوهشی - علمی دانشجویان بصورت حضوری و از طریق پیشخوان خدمت با شبکه همکاری معاونت دانشجویی و معاونت آموزشی است که پس از تایید سلامت دانشجویان مجوز ورود دانشجویان به دانشگاه صادر خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ پس از ورود ویروس کرونا و الزام به تعلیق کلاس‌های حضوری به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی، دانشگاه الزهرا از هفته دوم اسفندماه سال ۹۸ با اتخاذ تدابیری جدی و مشارکت‌ بخش‌های گوناگون دانشگاه، ارائه خدمات آموزشی را به منظور عدم بروز اختلال در یادگیری دانشجویان و تدریس دروس به عنوان اولویت در دستور کار خود قرار داد.

بر همین اساس دانشگاه از همان ابتدا، اقدام به تعریف ۷۸۶ استاد، ۸ هزار و ۵۵۵ دانشجو و ۲ هزار و ۲۴۹ درس ‌ارائه شده در نیم سال جاری در سامانه آموزش الکترونیک ( LMS ) و کلاس‌های آموزش همزمان کرد که حدود ۳۵ درصد از اساتید شیوه آموزش در قالب کلاس آنلاین همزمان را انتخاب کردند و ۶۵ درصد دیگر نیز سامانه LMS مورد استفاده قرار دادند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =