ثبت اولین روز آلوده تهران در پاییز و پیش‌بینی تداوم آلودگی هوا

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران هوای پایتخت طی دیروز و امروز (۲۰ و ۲۱ مهر) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت و پیش‌بینی می‌شود که این آلودگی تا فردا ادامه داشته باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، روز گذشته (۲۰ مهر) کیفیت هوا در تهران با شاخص میانگین ۱۱۰ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت و نخستین روز آلوده در پاییز امسال رقم خورد همچنین بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا انتطار می‌رود که تا فردا (۲۲ شهریور) بر غلظت آلاینده‌ها به ویژه ذرات معلق افزوده شود.

آلودگی هوا در تهران بر اثر افزایش غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون درحالی آغاز شده است که بر اساس آخرین اطلاعات سازمان جهانی بهداشت ویروس کرونا می‌تواند از طریق این ذرات معلق منتقل شود و از این‌رو آلودگی هوا امکان ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد. حسین شهید زاده - مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران - به ایسنا گفته است: از آنجایی که ارتباط مستقیمی بین آلودگی هوا و شیوع بیماری کووید ۱۹ وجود دارد باید تمهیدات لازم برای کنترل و مدیریت آلودگی هوا در شش ماهه دوم امسال اندیشیده شود.

به گفته وی اجرای مرحله سوم "طرح کاهش" که برای ورود خودروها به محدوده طرح ترافیک شرط دریافت معاینه‌فنی برتر را گذاشته است، می‌تواند در راستای کنترل آلودگی هوا در این ایام موثر باشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، به دلیل آنکه آلودگی هوا و شیوع بیشتر بیماری کووید ۱۹ می‌تواند سلامت تمام افراد جامعه را تحت تاثیر قرار دهد، توصیه می‌شود که کلیه شهروندان از ترددهای غیر ضروری با وسایل نقلیه شخصی خودداری کنند و تاجایی که امکان دارد این ایام را در منزل سپری کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =