تولید نهال بومی لازمه توسعه جنگل کاری و افزایش سرانه فضای سبز

کارشناس دفتر آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: لازمه و پیش نیاز توسعه جنگل کاری و افزایش سرانه فضای سبز در سطح کشور تولید نهال سالم، بومی و سازگار با شرایط اکولوژیک منطقه به اندازه مورد نیاز است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مجید لقمانپور در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی تولید نهال با حضور کارشناسان بخش فنی و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران و ادارات منابع طبیعی شهرستان های تابعه جنگل کاری و حفظ پوشش گیاهی را یکی از وظایف اصلی مجموعه منابع طبیعی دانست و اظهارکرد: در این خصوص نیازمند ترویج فرهنگ نهال کاری در بین اقشار مختلف مردم هستیم تا با مشارکت آنان شاهد افزایش سرانه جنگل کاری و فضای سبز باشیم.

این کارشناس دفتر آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور ادامه داد: برای موفقیت در تولید نهال، مکانیزه شدن نهالستان ها و استفاده از دانش و مهارت ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در این کارگاه آموزشی شرکت کنندگان با مباحثی همچون اهمیت و هدف تولید نهال، روش های مختلف تولید نهال، روش های انتخاب بذر و قلمه، انواع نهال های تولیدی، انتخاب بستر و بذر مناسب و مراقبت های لازم بهداشتی و پرورشی برای تولید نهال آشنا شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =