اعزام نیروهای ویژه الحشد الشعبی به کرکوک برای مبارزه با داعش

نیروهای «مأموریت‌های ویژه» الحشد الشعبی در استان کرکوک مستقر شدند تا با عناصر باقی مانده داعش مبارزه کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، گروه «العتبه العلویه» وابسته به سازمان الحشد الشعبی امروز دوشنبه به استان کرکوک در شمال عراق نیرو اعزام کرد.

پایگاه خبری «شفق نیوز» گزارش داد که بنا به دستورات فرماندهان الحشد، این گروه، هنگ «مأموریتهای ویژه» را به استان کرکوک فرستاد.

در بیانیه این گروه آمده است که هدف این هنگ، مبارزه با عناصر باقی مانده داعش و از بین بردن منابع مالی این گروه تروریستی است.

بر اساس این بیانیه، نیروهای این هنگ در مواضع مهم و حیاتی متمرکز شدند و مأموریت خود را در پشتیبانی از نیروهای امنیتی برای تقویت امنیت و ثبات کرکوک آغاز خواهند کرد.

عناصر داعش هفته گذشته دست به تحرکاتی در کرکوک زدند و در پی حمله این عناصر به شهرستان «الحویجه»، هفت نفر کشته و زخمی شدند.

این در حالی است که  دولت مرکزی عراق به نخست‌وزیر مصطفی الکاظمی و حکومت منطقه کردستان این کشور جمعه گذشته بر سر نحوه اداره شهرستان سنجار (واقع در استان نینوی، شمال غرب عراق) به توافق رسیدند. بر اساس این توافق نیروهای پیش‌مرگه کرد در کنار نیروهای پلیس وظیفه تأمین امنیت این شهرستان را به صورت مشترک تأمین خواهند کرد.

بغداد گفته است که این توافق با هدف مقابله با فعالیت گروه‌های تروریستی مانند پ.ک.ک در این منطقه حاصل شده است. با این حال، گروه‌های عراقی با اعتراض به این توافق، هدف از انعقاد این توافق را اخراج نیروهای الحشد الشعبی از این منطقه مرزی دانسته‌اند 

الحشد الشعبی طی جنگ علیه داعش طی سال‌های گذشته، با کمک نیروهای عراقی این منطقه را از تروریست‌های داعش پس گرفت و طی سه سال اخیر، عملیات‌های مستمری با هدف نظارت بر مرز و ممانعت از تردد تروریست‌ها از سوریه به داخل عراق انجام داده است.

منبع: فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1076671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =