این حیوانات را زندانی کنید!

رئیس جمهور آمریکا در واکنش به اعتراضات یکشنبه شب شهر پورتلند آمریکا از اف‌بی‌آی و مأموران فدرال خواست این معترضان را دستگیر کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به اعتراضات یکشنبه شب (به وقت محلی) در این کشور واکنش نشان داده و مقامات شهر «پورتلند» را احمق خطاب کرد.

ترامپ صبح دوشنبه (به وقت محلی) در رشته توییتی نوشت: «احمق‌های چپ افراطی نمی‌خواهند به اجرای حقیقی قانون که ما حاضریم فوراً فراهم کنیم، کمکی کنند. رأی بدهید!»

او در پیامی دیگر در واکنش به پایین کشیدن مجسمه دو رئیس جمهور اسبق آمریکا توسط معترضان پورتلند نوشت: «همین حالا این حیوانات را زندانی کنید. چپ‌های افراطی فقط می‌دانند که چگونه از "رهبری" احمق‌ها بهره برداری کنند. بایدن این‌طور است. نظم و قانون [را اجرا کنید]!»

رئیس جمهور آمریکا در پیامی دیگر نوشت: «این‌ها (معترضان) از [مسئولین ایالتی] احمق سو استفاده می‌کنند. نظم و قانون! پورتلند، مأموران فدرال را احضار کن».

وی در پیامی دیگر نوشت: «این‌ها طرفداران کودن بایدن هستند، آنتیفای افراطی. اف‌بی‌آی آن‌ها را بگیر، آن‌ها را همین حالا دستگیر کن!»

ترامپ افزود: «اف‌بی‌آی و مأموران اجرای قانون باید انرژی خود را بر روی آنتیفا و چپ افراطی متمرکز کنند که کل تابستان را صرف به آتش کشیدن شهرهایی کردند که تحت مدیریت ضعیف دموکرات‌ها هستند».

معترضان در شهر پورتلند موفق شدند مجسمه‌های «آبراهام لینکلن» و «تئودور روزولت» دو رئیس‌جمهور اسبق آمریکا را واژگون کنند.

اعتراضات در شهر پورتلند بعد از قتل یک سیاه پوست آمریکایی به نام «جورج فلوید» در بیست و پنجم ماه می، به مدت بیش از چهار ماه بر پا شده و معمولاً نیز به خشونت کشیده شده‌اند.

اعتراضات یکشنبه شب نیز با تظاهرات «روزهای خشم» سال ۱۹۶۹ آمریکا مصادف بود. هشتم تا یازدهم اکتبر سال ۱۹۶۹ گروهی معترض در مخالفت با جنگ آمریکا در ویتنام به تظاهرات در شهر شیکاگو واقع در ایالت ایلینوی آمریکا پرداختند.

روز سه‌شنبه هفته گذشته نیز معترضان پورتلند بار دیگر به خیابان‌ها ریختند و علیه نژادپرستی و خشونت پلیس دست به اعتراض زدند. در جریان این اعتراضات گروهی از معترضان در مقابل ساختمان اداره مهاجرت و گمرک با نیروهای فدرال درگیر شدند.

منبع: فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1076677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =