سفر هیأت صهیونیستی به منامه با چاشنی ایران‌ستیزی

وزیر سابق ارتباطات رژیم صهیونیستی با تکیه بر سیاست دیرینه ایران‌ستیزی تل آویو از سفر قریب‌الوقوع خود در رأس یک هیأت اسرائیلی به بحرین برای بررسی همکاری اقتصادی و احتمال همکاری نظامی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، «ایوب قرا» وزیر سابق ارتباطات رژیم صهیونیستی و رئیس مرکز «صلح اقتصادی» و عضو کنست از سفر قریب‌الوقوع خود به بحرین در رأس یک هیأت از بازرگانان اسرائیلی خبر داد و گفت که این سفر به منظور بررسی و اطلاع از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بحرین به ویژه در بخش غذا، کشاورزی، پزشکی و همکاری در دانشگاه‌های بحرین صورت می‌گیرد.

وی که از مهمترین شخصیت‌های سیاسی حامی عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با تل آویو است، در مصاحبه با روزنامه بحرینی «الایام» مدعی شد: صلح با کشورهای عربی ابعاد زیادی دارد که همکاری اقتصادی و تجاری، همکاری در بخش‌های فنی و سایبری از جمله آنهاست. این همکاری نقطه عطفی برای مبارزه با تروریسمی است که هدایت آن را در منطقه، ایران برعهده دارد.

قرا در ادامه از مواضع سران فلسطین در مخالفت با عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با تل آویو به شدت انتقاد و آنها را متهم کرد که به دنبال حل و فصل قضیه فلسطین نیستند زیرا می‌ترسند که پس از اعلام دولت - آنچنان که در غزه روی داد- این رهبران از قدرت کنار گذاشته شوند. این رهبران سرزمین یا دولت نمی‌خواهند بلکه تنها می‌خواهند در قدرت بمانند. در حالی که برخی دیگر از آنها دست در دست ایران علیه کشورهای منطقه می‌نهند.

این عضو کنست اسرائیل در ادامه ادعای خود گفت: بیایید واقعیت‌نگر باشیم. کشورها امروز در خاورمیانه به دو دسته تقسیم می شوند: کشورهایی که این منطقه را به سوی شکوفایی و توسعه در زمینه‌های مختلف زندگی پیش می‌برند و حیات بشری برای آنها از هر چیز مهم‌تر است و این شیوه را عربستان سعودی، امارات، بحرین، اردن، مصر و اسرائیل هدایت می‌کنند.

ایوب قرا همچنین مدعی شد: در مقابل دسته دیگری هستند که شهروندان آنها در فقر و بیچارگی و سرکوب و ارعاب به سر می‌برند و دولت‌های آنها متکی به صدور تروریسم به دیگر کشورها هستند. بالطبع این دسته را ایران هدایت می‌کند. اگر به اطراف خود بنگریم می‌بینیم که هرجای که ایران بر روی آن دست گذاشته، فقر، بیچارگی، ضعف دولت‌ها و فقدان توسعه و رشد بر آن نازل شده است.

وی در ادامه درباره فرصت‌های همکاری نظامی و امنیتی میان تل‌آویو و منامه گفت: بی‌تردید ما با سایر کشورهای منطقه با تهدیدهای آشکاری از سوی دشمن مشترک خود [ایران] مواجهیم. این چالشی است که موجب می‌شود اهمیت تقویت همکاری در زمینه‌های امنیتی و نظامی میان اسرائیل و بحرین  از جمله تامین امنیت و حمایت سواحل و بنادرطرح شود.

واشنگتن، ابوظبی و تل‌آویو ۲۳ مرداد در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند به توافقی برای عادی‌سازی روابط میان امارات و اسرائیل دست پیدا کرده‌اند. آمریکا همچنین روز ۲۱ شهریور اعلام کرد بحرین هم تصمیم گرفته روابط خود با رژیم اسرائیل را علنی کند.

به دنبال این تحولات، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی مراسم ۲۵ شهریور ماه در کاخ سفید با حضور رئیس‌جمهور آمریکا و وزرای خارجه بحرین و امارات توافق عادی‌سازی روابط با این دو کشور خاورمیانه را امضا کرد.

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» نیز در گزارشی خبر داد که دولت آمریکا در حال بررسی اعزام یک هیأت آمریکایی-صهیونیستی به بحرین به منظور ساماندهی به روند روابط بین منامه و تل‌آویو است.

منبع: فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1076680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =