در تحریم که جنایتکاران کاخ سفید بر ما تحمیل کردند مردم سرافراز بیرون آمدند

رئیس‌جمهور گفت: در مساله تحریم هم که از ابتدای سال ۹۷ جنایتکاران کاخ سفید بر ما تحمیل کردند مردم ما سرافراز بیرون آمدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در مراسم افتتاح طرح‌های ملی نوسازی و بازساز مناطق سیل زده گفت: مسئولین استان‌های لرستان، خوزستان و گلستان در سیل سال گذشته زحمات بسیاری کشیدند.

وی ادامه داد: حادثه سیل ۹۸ یک حادثه تلخی برای همه ما بود. ۶۶ هزار واحد مسکونی و تجاری از بین رفت که مجدداً ساخته شد و ۹۰ هزار واحد هم ترمیم شد.

رئیس جمهور گفت: مردم بزرگ ایران در طول چند سال گذشته در حوادث مختلفی سرافراز بودند. در مساله تحریم هم که از ابتدای سال ۹۷ جنایتکاران کاخ سفید بر ما تحمیل کردند مردم ما سرافراز بیرون آمدند.

وی بیان داشت: بعد از سیل ۹۸ دولت با سختی روبرو بود، اما در عین حال در همان روزهای اول تصمیمات خوبی گرفته شد. در حادثه سیل سال گذشته مشخص شد وقتی با بی رحمی با طبیعت برخورد می‌کنیم، طبیعت چگونه با ما برخورد می‌کند. درست است که حوادث سیل در سال‌های اخیر، در ۵۲ سال گذشته در ۹ سال بوده که ما بارندگی بالای ۳۰۰ میلیمتر داشتیم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه قبل از حادثه باید سراغ حادثه برویم، گفت: از پیش باید خودمان را آماده کنیم. ساختمان‌های ما باید برای مقاومت در مقابل زلزله‌های کشور از ابتدا درست ساخته شود.

وی با اشاره به سخنان وزیر نیرو اظهار داشت: کشورهای اروپایی برای سال‌های آینده پیش‌بینی منابع بیشتری را کرده‌اند. من گروهی را مکلف کرده‌ام بر روی سیل ۹۸ کار کنند و ۱۷ جلد کتاب تدوین شده که در آنجا نقص و نقاط قوت آمده است.

روحانی بیان داشت: ساختمان‌هایی که در آذرباییجان و کرمان و در حادثه زلزله قبلی تخریب شده بود و بنیاد مسکن آن‌ها را دوباره ساخته شده بود مشکلی پیش نیامد. ما در برخی از مناطق مجبور شدیم مکان روستاها را عوض کنیم.

رئیس جمهور ضمن تشکر از دستگاه‌های مختلف از جمله استانداری‌ها، سپاه و ارتش، تصریح کرد: بازسازی‌ها، تعمیرات، احداث بناها، زیربناها و زیر ساخت‌ها بر مبنای آینده بسیار حائز اهمیت است. ما از لحاظ نرم افزاری و سخت‌افزار باید بیشتر تلاش کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =