قیمت نفت کاهش یافت

با برداشته شدن حالت اضطراری از بزرگ‌ترین میدان نفتی لیبی و پایان یافتن اعتصاب در نروژ و همچنین ازسرگیری تولید تولیدکنندگان آمریکایی پس از طوفان دلتا، قیمت نفت در معاملات امروز کاهش یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، با برداشته شدن حالت اضطراری از بزرگ‌ترین میدان نفتی لیبی و پایان یافتن اعتصاب در نروژ و همچنین از سرگیری تولید تولیدکنندگان آمریکایی پس از طوفان دلتا، قیمت نفت در معاملات امروز کاهش یافت.

هر بشکه نفت برنت با ۶۶ سنت کاهش ۴۲.۱۹ دلار و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۷۰ سنت کاهش ۳۹.۹۰ دلار معامله شد.

به گزارش رویترز، جیووآنی استانوو، تحلیلگر بازار گفت: «تمام این کاهش به پایان یافتن اختلال‌ها مربوط بود... که در زمانی که نگرانی‌های در مورد تقاضا همچنان ادامه دارد، مفید نیست.»

انتظار می‌رود، پس از حالت فوق‌العاده در میدان نفتی الصحرای لیبی برداشته شد، تولید نفت این کشور به روزانه ۳۵۵ هزار بشکه در روز افزایش یابد.

افزایش تولید نفت اوپک، اوپک پلاس را با چالش مواجه می‌کند. گروهی که از اعضای اوپک و تولیدکنندگان دیگر نظیر روسیه تشکیل شده است و تلاش می‌کند تا برای تقویت قیمت‌ها، عرضه را کاهش دهد.

هری تچیلینگوریان، تحلیلگر بی ان پی پاریباس گفت: «اگر بهبود تقاضا برای نفت در اثر اقدامات مرتبط با ویروس کرونا، همچنان با چالش روبرو باشد، تولیدکنندگان اوپک پلاس احتمالا نیازمند بررسی مجدد برنامه کاهش داوطلبانه خود هستند.»

هر دو شاخص نفتی طی ماه هفته گذشته بیش از ۹ درصد افزایش ارزش را ثبت کردند که بیشترین افزایش هفتگی از ماه ژوئن به شمار می‌رود، اما قیمت هر دو شاخص نفتی با پایان یافتن اعتصاب کارگران نفتی نروژ کاهش یافت.

طوفان دلتا که بیشترین خسارت به تولید نفت خلیج مکزیک را در ۱۵ سال گذشته زد، از شدتش کاسته شده است.

انتهای پیام/ب

کد خبر: 1076688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =