هشدار درباره آشوب در سودان در صورت تحمیل عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

رئیس سابق مجمع فقه اسلامی سودان درباره آشوب در این کشور در صورت تحمیل عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بر اراده مردم آن هشدار داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، «عبدالرحیم علی» رئیس سابق مجمع فقه اسلامی سودان گفت که امارات نوک پیکان بازاریابی برای «خاورمیانه جدید» است.

وی با اشاره به مخالفت بیشتر احزاب، موسسات و شخصیت‌های معتبر سودانی با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، گفت: به استثنای دیدار عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیتی سودان با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل، اقدامات واقعی در این زمینه صورت نگرفته است.

علی افزود که آغاز اقدامات اجرایی در جهت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی با مخالفت کامل مردمی مواجه خواهد شد و چه بسا به خشونت کشیده شود چرا که میانگین مخالفان عادی‌سازی روابط با سودان واقعا بالاست و بیش از ۸۰ درصد است.

وی درباره آغاز خشونت در سودان در صورت تحمیل عادی‌سازی روابط با اسرائیل بر اراده مردم این کشور هشدار داد.

رئیس سابق مجمع فقه اسلامی سودان تأکید کرد که عادی‌سازی روابط با اسرائیل به معنای اشغال بیشتر اراضی فلسطینیان و تضییع حقوق آن‌هاست چرا که نقشه اسرائیل هنوز ترسیم نشده است و هر زمان که زمینه را مناسب ببیند، به توسعه‌طلبی ادامه می‌دهد به ویژه که ایده اسرائیل بزرگ از نیل تا فرات را در سر دارد.

طبق گزارش وبگاه «الخلیج الجدید»، علی به بازاریابی برخی سیاستمداران برای عادی‌سازی روابط با تل‌آویو با این ادعا که این امر مشکلات بزرگ سودان را حل می‌کند، اشاره کرد و آن را «باج‌خواهی» توصیف کرد و گفت که قضیه حذف نام سودان از فهرست تروریسم ارتباطی به اسرائیل ندارد، اما برخی مسئولان سودانی تحت فشارهای کنونی در برابر این باج‌خواهی تسلیم می‌شوند و به دنبال بهانه‌هایی برای توجیه عادی‌سازی روابط با تل‌آویو هستند.

او افزود که نقش امارات در زمینه بازاریابی برای عادی‌سازی روابط با تل‌آویو نیز نقش اصلی نیست بلکه این آمریکاست که این شروط را تحمیل می‌کند و امارات تنها آن را به سودانی‌ها دیکته می‌کند و نقش میانجی را دارد.

به گفته او، نقش امارات ارائه مبالغ مالی برای تشویق سودان به عادی‌سازی روابط با تل‌آویو به ویژه در شرایط سخت اقتصادی سودان است حال آنکه اعطای مبالغ ناچیز به سودان نمی‌تواند مشکلات سوخت، انرژی و آرد را حل کند.

انتهای پیام/.

کد خبر: 1076691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =