انعقاد قرارداد نفتی با دوتابعیتی‌ها

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، گفت: ۲۰ تا ۳۰ درصد مشکلات اقتصادی به دلیل تحریم است و ما در داخل کشور خودتحریمی داریم و دولتی‌ها نمی‌خواهند کار کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، با انتقاد از گرانی‌های افسارگسیخته و وضعیت سخت معیشتی مردم، گفت: دولت تصمیمات بسیار ضعیفی در حوزه اقتصاد اتخاذ کرده و همین مسئله باعث شده است که مردم به سختی روزگار خود را سپری کنند.

بیش از ۹۰ درصد بودجه دست دولت است

وی با اشاره به اینکه ۹۳ درصد بودجه مملکت و بیش از ۷۰ درصد مدیریت کشور دست دولت است، بیان کرد: به عبارت بهتر صنعت، کشاورزی و بخش عمده‌ای از تولید کشور تحت اختیار دولت است اما دولت در همه این عرصه‌ها عملکرد ضعیفی از خود نشان داده و باعث ایجاد مشکلات اقتصادی برای مردم شده است.

دولتی‌ها فقط می‌خواهند جیبشان را پُر کنند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر نگویم در بدنه دولت کسانی هستند که عامدانه می‌خواهند مردم را از وضع کشور ناامید کنند، حداقل باید بگویم بسیاری از دولتمردان نابلد و کسانی هستند که توان انجام هیچ کاری را ندارند و جای تاسف دارد که عده‌ای در بدنه دولت فقط می‌خواهند جیب شان را پُر کنند و بروند.

نبویان اظهار داشت: خوب است یک نفر از آقای زنگنه بپرسد قراردادهای نفتی در داخل کشور را با چه افرادی منعقد کرده‌اند؟ خودشان توان صادرات نفت را ندارند و اجازه هم نمی‌دهند که بخش خصوصی این کار را انجام دهد.

انعقاد قرارداد نفتی با افراد دوتابعیتی

وی تصریح کرد: جای تاسف دارد که در وزارت نفت با افرادی قرارداد منعقد شده که اتهام شان دو تابعیتی بودن است و زمانی که از مسئولان وزارت نفت سوال می‌کنیم چرا استعلام نگرفتید و متوجه نشدید که این افراد دوتابعیتی هستند، صریحاً می‌گویند که به ما چه ارتباطی دارد!

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید پاسخ دهد که مدیرعامل شرکت مهم نیکو چه کسی است، ادامه داد: رئیس جمهور می‌گوید ما در جنگ اقتصادی هستیم و سوال ما این است که آیا در دوران جنگ اقتصادی باید یک فرد کم تجربه را به عنوان مدیرعامل شرکت نیکو منصوب کرد؟ آیا این جوان کم تجربه می‌تواند مشکلات ایران در صادرات نفت را حل کند؟ چرا دولت از کسانی که نفت را در ونزوئلا فروختند و از کسی نترسیدند، برای صادرات نفت کمک نمی‌گیرد؟

بی‌اطلاعی مسئولان وزارت جهاد از میزان واردات نهاده‌های دامی!

نبویان با اشاره به اینکه مجلس طی جلسات متعدد موضوع واردات نهاده‌های دامی را مورد بررسی قرار داد و به این نتیجه رسیدیم که بدنه دولت در این زمینه بسیار ضعیف عمل کرده است، متذکر شد: بنده از معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره میزان واردات نهاده‌های دامی و کشاورزی سوال کردم اما در عین ناباوری به بنده گفت که نمی‌دانم! وی در توجیه عدم اطلاع خود از چنین مسئله مهمی می‌گوید که سامانه گمرک را در اختیار ما قرار نمی‌دهند! مگر گمرک و وزارت جهاد کشاورزی زیر نظر دولت نیست؟

وی تاکید کرد: متاسفانه مدیریت کشور دست چنین افرادی است که حتی از حوزه‌های تحت اختیار خود هم اطلاعی ندارند و تمام بدبختی‌های مردم چنین مسئولانی هستند که توان انجام هیچ کاری را ندارند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس یادآور شد: دولت اصرار زیادی داشت که وزارت بازرگانی تشکیل شود که مجلس با این مسئله مخالفت و دولتی‌ها هم لج کردند و بخش مهمی از اختیارات وزارت جهاد کشاورزی را به وزارت صمت دادند، به گونه‌ای که ثبت سفارش، تخصیص ارز و تامین ارز نهاده‌های دامی در وزارت صمت انجام می‌شود در حالی که این مسائل کاملاً در حیطه اختیارات وزارت جهاد کشاورزی است.

دولت عزمی برای حل مشکلات مردم ندارد

نبویان با بیان اینکه دولت عزمی برای حل مشکلات مردم ندارد، تصریح کرد: مجلس وظیفه قانون گذاری و نظارت بر عملکرد دولت را دارد و قوه قضاییه هم باید به تخلفات رسیدگی کند اما ما در مدیریت کشور دخالتی نداریم. عجیب است که دولتمردان به جای اینکه کار کنند، زمانی که می‌بینند مجلس نظارت می‌کند می‌گویند که کارهای نمایندگان، نمایشی است که پاسخ من به این افراد آن است که شما هم مشکل مردم را حتی نمایشی حل کنید.

وی با اشاره به اینکه کافر همه را به کیش خود پندارد، ادامه داد: وضع مردم فوق‌العاده بد است و دولت به جای آنکه در این شرایط، مجلس و قوه قضاییه را مورد هجمه قرار دهد و به آنان اتهام نمایشی کار کردن بزند، بهتر است به مشکلات مردم رسیدگی کند.

پرونده گمرک روی میز کمیسیون اصل ۹۰ مجلس

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: پرونده‌های گوناگونی در حال بررسی در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی به ویژه در زمینه‌های بورس، بورسیه، گمرک و نهاده‌های دامی است که در همه این موارد تخلفات دولت آشکار است.

نبویان گفت: مجلس تاکنون با دولت راه آمده است و حتی گفتیم که سراغ استیضاح نمی‌رویم تا آنان کار کنند و گره‌ای از مشکلات مردم بگشایند اما دولتِ غربگرا هیچ اقدامی برای برون رفت از مشکلات کشور انجام نمی‌دهد و اعتقادی به تکیه بر ظرفیت‌های کشور ندارد و هنوز تصور می‌کند که مشکلات ایران از طریق غربی‌ها حل می‌شود.

۲۰ تا ۳۰ درصد مشکلات اقتصادی به دلیل تحریم است

وی تاکید کرد: ۲۰ تا ۳۰ درصد مشکلات اقتصادی به دلیل تحریم است و مسئله مهم‌تر این است که ما در داخل کشور خودتحریمی داریم و دولتی‌ها نمی‌خواهند کار کنند و از سوی دیگر اجازه نمی‌دهند بخش خصوصی و کسانی که به دنبال حل مشکلات کشور هستند، پا به عرصه بگذارند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت مسکن مهر را مزخرف می‌داند، به اشتغال داخلی توجه نمی‌کند و جلوی هر کار درستی را می‌گیرد، گفت: جوانان زیادی هستند که می‌خواهند تولیدات داخلی خود را به دولت تزریق کنند اما دولتمردان نمی‌پذیرند چرا که می‌خواهند واردات داشته باشند و این مسئله جای تاسف دارد.

منبع: مهر
انتهای پیام/

کد خبر: 1076720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =