کتاب هرمنوتیک حقوقی تألیف احمد واعظی منتشر شد

کتاب هرمنوتیک حقوقی اثر جدید حجت الاسلام والمسلمین استاد احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از سوی موسسه بوستان کتاب منتشر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، هرمنوتیک حقوقی در معنای وسیع آن، شامل دو بخش متمایز است که بخش هنجاری آن که منطق فهم و تفسیر متون حقوقی، اعم از قوانین و مقررات و رویه های قضایی و قراردادها را در برمی گیرد، عهده دار تنقیح اصول و قواعد و توصیه های روشی مربوط به فهم و تفسیر این گونه متون است.

بخش دوم هرمنوتیک حقوقی، وجه فلسفی دارد و به بررسی مباحث و پرسش های نظری مربوط به متن حقوقی و فهم و تفسیر حقوقی می پردازد.

کتاب هرمنوتیک حقوقی که توسط موسسه بوستان کتاب منتشر شده، صرفاَ متمرکز بر وجه فلسفی هرمنوتیک حقوقی است و از آنجا که هرمنوتیک حقوقی در سیمای فلسفی آن، بخشی از فلسفه حقوق است، این اثر ذیل فلسفه حقوق قرار می گیرد.

این کتاب در پنج فصل سامان یافته است که فصل نخست آن به شرح هرمنوتیک حقوقی و مسائل و پیشینه و نسبت آن با فلسفه حقوق می پردازد و در فصل دوم مباحث مربوط به هرمنوتیک متن حقوقی، فعل گفتاری بودن قانون و تصویب آن، به بحث گذاشته می شود.

کد خبر: 1076736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =