آمریکایی‌ها با تحریم‌های بانکی به دنبال فشار روانی بر ایران هستند

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: آمریکایی‌ها با تحریم‌های بانکی بیشتر به دنبال فشار روانی بر ایران و مردم هستند و با توجه به نزدیک بودن انتخابات در آمریکا ترامپ قصد خودنمایی و تبلیغ در افکار عمومی را دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، ابوالفضل ابوترابی  در خصوص تحریم ۱۸ بانک ایران از سوی آمریکا، اظهار کرد: تحریم بانک‌های ایرانی چیز جدیدی نیست چرا که در گذشته هم همین بانک‌ها به دلیل بسته بودن «سوئیفت» (جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی) مبادلات پولی نمی‌توانستند داشته باشند و این تحریم‌ها از نظر عملی چیزی جدیدی ندارد. آمریکایی‌ها با این تحریم‌ها بیشتر به دنبال فشار روانی بر ایران و مردم هستند و با توجه به نزدیک بودن انتخابات در آمریکا ترامپ قصد خودنمایی و تبلیغ در افکار عمومی را دارد.

وی افزود: از قبل سوئیفت دچار مشکل شده و روی ایران بسته شده بود و این تحریم‌ها هیچ اثر تازه‌ای ندارند و عملاً در گذشته هم این ۱۸ بانک تحریم بوده‌اند. اما باید این سؤال اساسی را مطرح کنیم که آیا تحریم‌ها روی ایران اثر دارد یا خیر؟

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در همین خصوص، افزود: بارها اعلام کرده‌ایم که حدود ۳۰ درصد مشکلات کشور به تحریم‌ها بر می‌گردد و وزن تحریم‌ها حدود یک سوم مشکلات را در بر می‌گیرد، این در حالی است که دشمن روی این تحریم‌ها خیلی تبلیغ می‌کند و اثر آن را بیشتر از آن چیزی که هست جلوه می‌دهد.

ابوترابی تصریح کرد: بنابراین ۷۰ درصد مشکلات کشور داخلی است و به نوع قانون‌گذاری، فرایندها و ساختارهای غلط، هدر دادن منابع و اسراف زیاد، موانع متعدد کسب و کار و سو مدیریت‌ها بر می‌گردد. منتها برخی مدیران هم اثر تحریم‌ها را بیشتر از وزن واقعی آن جلوه می‌دهند.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون، خاطرنشان کرد: عمده داروهای مورد نیاز کشور توسط شرکت‌های خصوصی تولید می‌شود و ادعای آمریکا مبنی بر تحریم نکردن دارو کذب است چراکه در عمل اجازه ورود دارو به کشور را با تحریم‌های ظالمانه نمی‌دهد.  

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1076737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =