«اشک ماه» برگزیدگان خود را شناخت

نخستین مهرواره شعر آیینی «اشک ماه» که فراخوان آن هم‌زمان با روزهای محرم، در مرداد ۹۹ منتشر شده بود با معرفی برگزیدگان در دو بخش اعضای نوجوان و ارشد به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، در این مهرواره سراسری ۳۹۴ اثر از سوی ۳۰۹ نفر از اعضای انجمن‌های شاعران نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دبیرخانه رسید.

مدیر آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، افزود: هیئت انتخاب پایانی آثار متشکل از محمدسعید میرزایی، محمدعلی مقیمی، سجاد رشیدی‌پور، لیلا کردبچه و حسین تولایی بدون مقایسه آثار با یکدیگر و با در نظر داشتن معیارهایی چون رعایت اصول صحیح عناصر و ساختار شعر، نگاه تازه به واقعه عاشورا، پرهیز از شعارزدگی، کشف شاعرانه و سلامت زبان، ۳۹ نفر از اعضا را بدون رتبه‌بندی به عنوان برگزیده معرفی کردند.

انسیه موسوی آثار برگزیده در مجموعه‌ای به شکل کتاب مهرواره از سوی انجمن شاعران نوجوان کانون پرورش فکری منتشر خواهد شد. از صاحبان آثار برتر نیز با ارسال لوح تقدیر و هدیه فرهنگی قدردانی می‌شود.

*مجموعه چندرسانه‌ای دستچین در اختیار مربیان کانون قرار گرفت

مجموعه‌ چندرسانه‌ای دستچین برای استفاده کارشناسان و مربیان ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور گردآوری و تدوین شد. این مجموعه شامل فایل‌های متن شعر، داستان کوتاه، انیمیشن‌های کوتاه، عکس و تصویر، شعرخوانی با صدای شاعران و... است.

مربیان کانون می‌توانند به ابتکار خود، با توجه به نیاز اعضا و به فراخور آثار ارسالی آن‌ها، به این منابع چندرسانه‌ای به صورت دایمی مراجعه کنند و به شکل سنتی، الکترونیک و یا به شکل حضوری نمونه‌هایی را انتخاب کرده و در کارگاه‌ها و انجمن‌های شعر و داستان به‌ویژه در بخش مکاتبه‌ی الکترونیکی آن را در اختیار اعضا قرار دهند.

بر همین اساس، سیدحسن حسینی، گروس عبدالملکیان، حامد عسکری، لیلا کردبچه، بیوک ملکی، مهدیه نظری، رویا شاه‌حسین‌زاده، غلامرضا بروسان و... از جمله شاعرانی هستند که آثار آن‌ها در این مجموعه آمده است.

هم‌چنین فایل‌های صوتی خوانش شعر را با صدای مهدی اخوان‌ثالث، قیصر امین‌پور، حسین منزوی و شمس لنگرودی در این مجموعه می‌توان شنید.

علاوه بر آن، ارنست همینگوی، تولستوی، رولد دال و گابریل گارسیا مارکز از جمله نویسندگان خارجی و فرهاد حسن‌زاده، هوشنگ مرادی‌کرمانی، شهرام شفیعی، محمدرضا بایرامی، رضا رهگذر و... از جمله نویسندگان ایرانی هستند که داستان‌های کوتاهی از آن‌ها در مجموعه دستچین گرد آمده است.

انیمیشن‌های کوتاه، عکس‌ها و تصاویر نیز به عنوان محرک‌های نوشتاری و الهام‌بخش نوشتن شعر و داستان برای اعضا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مجموعه چندرسانه‌ای دستچین در قالب دو لوح فشرده به‌زودی برای واحد آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تمام استان‌ها ارسال می‌شود

انتهای پیام/

کد خبر: 1076744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =