احتمال ابتلا به کووید-۱۹ به سن بستگی ندارد

مدل جدید تیمی از محققان در ژاپن نشان داده است که بعید است سن در حساسیت به ویروس تأثیر بگذارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محققان مطمئن نبودند که آیا در افراد مسن در وهله اول احتمال ابتلا به این ویروس کرونا بیشتر است یا فقط پس از ابتلا به آن شدیدتر تحت تأثیر این بیماری قرار می‌گیرد.

ما هنوز همه پاسخ ها را نداریم؛ اما مدل جدید تیمی از محققان در ژاپن نشان داده که بعید است سن شما در حساسیت به ویروس،( فقط احتمال ابتلا به بیماری شدید یا مرگ) تأثیر بگذارد.

محققان داده‌های سه کشور ایتالیا، اسپانیا و ژاپن با تعداد بسیار متفاوت COVID-۱۹، اما همه با داده‌های بهداشتی ثبت شده را بررسی کردند.  تا ۲۹ ماه می، ایتالیا ۳۸۲.۳ مورد به ازای هر ۱۰۰۰۰۰ نفر، اسپانیا ۵۰۷.۲ نفر و ژاپن فقط ۱۳.۲ مورد تایید شده داشت.

این تیم همچنین توزیع سنی مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ و همچنین تعداد اولیه تولید مثل (R۰) را بررسی کرد که نشان می‌دهد به طور متوسط ‌چه تعداد از افراد مبتلا به ویروس مبتلا می شوند. آنها دریافتند که توزیع سن در همه کشورها بسیار مشابه است، اما R۰ کاملاً متفاوت است.

این تیم در مقاله جدید خود نوشت: در ایتالیا، اسپانیا و ژاپن، توزیع سنی مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ تنها تفاوت کمی را نشان می دهد حتی اگر تعداد مرگ و میر در هر کشور تفاوت زیادی داشته باشد.

دانشمندان برای درک عامل تعیین کننده برای این وضعیت مدل ریاضی ساختند که شرح پویایی انتقال و تاریخ طبیعی کووید-۱۹ است و مجموعه داده‌های مرگ و میر در ایتالیا، اسپانیا و ژاپن را تجزیه و تحلیل کرد.

آنها همچنین برای هر گروه سنی میزان تخمین زده شده ارتباط انسان با انسان و سطح محدودیت هر کشور را تحت تأثیر R۰ قرار دادند. 

تیم تحقیق دریافت که وقتی آنها داده‌ها را مدل می‌کنند تا نشان دهند سن بر شدت یا مرگ و میر تأثیر نمی گذارد، حساسیت برای کارکرد مدل باید غیرواقعی متفاوت باشد. این براساس آنچه تاکنون از ویروس می دانیم منطقی است.

در عوض، این مدل نشان داد که حساسیت بسته به سن شما تغییر نمی کند، اما سن شدت مرگ و میر را نشان می دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =