دستورالعمل جشنواره سراسری «رشد» ابلاغ شد

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل جشنواره سراسری «رشد» ویژه کانون‌های فرهنگی دانشجویی را ابلاغ کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، فرزاد جهان‌بین سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل جشنواره سراسری «رشد» ویژه کانون‌های فرهنگی دانشجویی را به رؤسای استان ها، واحدها، مراکز آموزشی و آموزشکده های دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.

تبیین و تحقق اندیشه های حضرت امام (ره) و حرکت در مسیر منویات مقام معظم رهبری و لزوم توجه به فعالیت های خودجوش فرهنگی دانشجویی، شناسایی ظرفیت و توانمندی کانون های فرهنگی دانشجویی، شناسایی و ارج نهادن به تولید آثار برتر و تقویت رشدهای انقلابی، هویت بخشی به نهادهای دانشجویی و گسترش کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی از جمله مهمترین اهداف جشنواره سراسری «رشد» ویژه کانون های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان است.

در این دستورالعمل، ساختار جشنواره شامل شورای سیاست‌گذاری، دبیرخانه دائمی، دبیرخانه مرکزی، دبیرخانه اجرایی، دبیرخانه های استانی و دبیرخانه های واحد دانشگاهی جشنواره رشد و همینطور اهم وظایف هرکدام به تفصیل آمده و در اختیار واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته است.

براساس بندهای این دستورالعمل، جشنواره «رشد» در زمینه های «فرهنگ و تمدن»، «انقلاب اسلامی»، «دینی و مذهبی»، «اجتماعی»، «هنر و ادبیات» و «رسانه و فضای مجازی» برگزار می شود و برترین‌های جشنواره در سه بخش رقابت برترین ها، شناسایی و معرفی ظرفیت ها و توانمندسازی و آموزش مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

در این دستورالعمل آمده است: حوزه های اصلی بخش تولیدات، آثار و دستاوردهای برگزیده فردی و گروهی عبارت‌اند از فیلمنامه نویسی، نمایشنامه نویسی، عکس، ادبی، هنرهای تجسمی، صنایع دستی، تئاتر و فیلم.

گفتنی است به منظور زمینه سازی و تقویت فعالیت های جمعی دانشجویی، توجه به نوآوری و برنامه های خلاقانه دانشجویان و ایجاد فضای نشاط و پویایی در فعالیت های فرهنگی در دانشگاه ها، هریک از کانون های شرکت کننده در جشنواره باید فعالیت های فرهنگی خود (اعم از تولیدات، دستاوردها و مستندات) را در فضای مجازی مناسب در معرض نمایش قرار دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =