در شرایط سخت کنونی نباید افزایش قیمت بلیت هواپیما اعمال شود

نماینده مجلس یازدهم درباره قیمت های جدبد بلیت هواپیما گفت: برخی تصمیم‌های دستگاه‌های اجرایی نتیجه‌ای جز برهم زدن ثبات و آرامش کشور به همراه ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمدصالح جوکار اظهار داشت: اعلام افزایش ۸۰ درصدی قیمت پروازهای داخلی که قرار است از اول آبان ماه شروع می‌شود شوک جدی به جامعه ما وارد کرده است. افزایش قیمت بلیت هواپیما سند ورشکستگی صنعت گردشگری است.

وی افزود: وزیر راه و شهرسازی از یک سو می‌گوید که این مساله لغو شده و قیمت‌های جدید اعتبار ندارند و از سوی دیگر دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از تعدیل در قیمت‌ها سخن می‌گوید.

جوکار این مساله را نشان دهنده بی ثباتی خواند و تأکید کرد: می‌گویند افزایش قیمت‌ها به دلیل افزایش قیمت ارز و بخشی از هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی به صورت ارزی است و دلیل دیگر نیز مصوبه ستاد مبارزه با کرونا صورت گرفته است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مصوبه ستاد از پیش وجود داشت، اما شرکت‌های هواپیمایی بدون توجه به این مصوبه، پروازها را به صورت کامل انجام می‌دادند، ادامه داد: دولت در شرایط سخت کرونایی کنونی نباید نرخ بلیت هواپیما را علیه مردم اعمال کند.

وی سفرهای هوایی را در سبد اکثر خانواده‌ها پایین عنوان کرد و گفت: گرچه سهم سفرهای هوایی در این سبد پایین است، اما مطمئناً بر سایر قیمت‌ها تأثیر گذاشته و افزایش قیمت برخی کالاها را به دنبال خواهد داشت و حتی احتمال افزایش قیمت بلیت ناوگان ریلی و زمینی وجود دارد.

جوکار اظهار داشت: گردشگری ما دچار رکود شده وبا چنین مسائلی مطمئناً سند ورشکستگی صنعت گردشگری به امضا می‌رسد.

وی درباره اقدامات نمایندگان مجلس برای جلوگیری از افزایش قیمت بلیت هواپیما گفت: هفته آینده این موضوع را در مجلس مطرح کرده و از وزیر می‌خواهیم پاسخگو باشد. این تصمیمات آنی قابل قبول نیست و موجب تشویش خاطر شهروندان خواهد شد.

منبع: مهر
انتهای پیام/

کد خبر: 1076775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =