دلیل مخالفت ما با به تعویق افتادن زمان کنکور پیش‌بینی شرایط کنونی بود

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به شرایط بحرانی کرونا عنوان کرد: دلیل مخالفت ما با به تعویق افتادن زمان کنکور پیش‌بینی شرایط کنونی بود؛ چراکه بر اساس هشدار کارشناسان حوزه بهداشت و درمان هرچه به سوی ماه های سرد سال پیش برویم کرونا در کنار آنفلوآنزا می تواند مشکلات بیشتری در این حوزه ایجاد کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، حسین امامی با اشاره به شرایط نامطلوب شیوع کرونا ویروس در کشور بیان کرد: موضوع کرونا بحث جدی امروز ما است، آمار کنونی مبتلایان و فوتی نشان از این دارد که خطر جدی است، برخی خطر را جدی نگرفته و اینگونه القا می کنند که آمارهای اعلامی صرفا برای این است که مردم از خانه خارج نشوند درحالی که اینگونه نبوده و این آمار واقعی است.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از تمام ظرفیت ها برای مقابله با شرایط کنونی عنوان کرد: همه باید دست به دست هم بدهند؛ تا زمانی که واکسن این ویروس ساخته شود هیچ چاره ای نداریم که برای ارتقاء و حفظ سلامتی مردم به سمت و سوی تاکید بر رعایت پروتکل ها، فاصله گذاری ها و حتی در نظر گرفتن محدودیت های شدید در برخی حوزه ها پیش برویم.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: مساجد، ادارات خدمترسان، بانک ها و مراکزی که احتمال ازدحام مردم در آن وجود دارد باید به موضوع فاصله گذاری اجتماعی با دقت بالایی توجه کنند، موضوع استفاده از ماسک که تا حد زیادی از شیوع این ویروس جلوگیری می کند نیز الزامی است اگرچه ماسک به تنهایی کارایی ۱۰۰ درصدی ندارد ولی باید به استفاده از آن توجه ویژه داشت و استفاده از آن باید اجباری باشد.

وی ادامه داد: در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یکی از دغدغه های ما به تعویق افتادن زمان کنکور بود، دلیل مخالفت ما با این موضوع پیش بینی شرایط کنونی بود، چرا که بر اساس هشدار کارشناسان حوزه بهداشت و درمان هرچه به سوی ماه های سردسال پیش برویم کرونا در کنار آنفلوآنزا می تواند مشکلات بیشتری را در این حوزه ایجاد کند.

امامی در پایان گفت: مراجعه به مراکز تفریحی و اماکنی که احتمال ازدحام جمعیت دارد باید مشمول محدودیت شود، در اوایل شیوع کرونا یک پویش مردمی شکل گرفت که برای سلامت خود و خانواده خود اجازه مراجعه به این مراکز را نمی دادند، به عقیده من باید از این مهم و تمامی ظرفیت ها برای مهار این ویروس استفاده کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =