تصور صحیحی از اسلامی سازی علوم در کشور وجود ندارد

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: متاسفانه تصور صحیحی از اسلامی سازی علوم در کشور وجود ندارد و این باعث می‌شود دفاع خوبی در مقابل حملات فرهنگی نداشته باشیم که این یک تبلیغ بد است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، حجت الاسلام جعفرزاده در جریان جلسه با مسئولین فرهنگی دانشگاه آزاد اردبیل گفت: معتقدم 2 بعد ارتباطی بین دانشگاه و سازمان تبلیغات اسلامی وجود دارد. بعد اول که اکثر مباحث در این مقوله مطرح می‌شود، وحدت فرهنگی است که در قالب برنامه‌های مشترک فرهنگی و مناسبتی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: نوع دوم ارتباط که مهمترین بعد وحدت دانشگاه و حوزه است، وحدت معرفتی و دانشی می باشد و بسیار مهمتر از مقوله اول است.

جعفر زاده با اشاره به فعالیت شدید آکادمی های یهودی بر علیه اسلام و با انتقاد از کم کاری‌های صورت گرفته در حوزه علوم انسانی گفت: متاسفانه تصور صحیحی از اسلامی سازی علوم در کشور وجود ندارد و این باعث می‌شود دفاع خوبی در مقابل حملات فرهنگی نداشته باشیم که این یک تبلیغ بد است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل با بیان اینکه عدم همکاری دانشگاه و حوزه باعث اتفاقات ناخوشایندی خواهد شد گفت: حوزه و دانشگاه کاملاً در کنار هم قرار دارند و برای موثر بودن آن باید مشارکت بیش از پیش باشد.

وی با اعلام آمادگی سازمان تبلیغات اسلامی جهت دعوت اساتید به نام کشوری ملی و جهانی به دانشگاه گفت: برگزاری نشستهای علمی اسلامی و ایجاد گفتمان و مباحث خوب و متناسب با نیاز دانشجویان در دانشگاه می ­تواند یک آغاز خوب برای مقابله با حملات فرهنگی باشد.

جعفرزاده افزود: انجام برنامه های فرهنگی به شکل نامناسب و بی محتوا باعث زدگی مخاطب می شود و باید جلوی این ها گرفته شود می توان با همفکری، برنامه‌های جدیدی تعریف و اجرا کرد که تاثیر خوبی در علاقمندان داشته باشد.

 وی با اشاره به همراهی حوزه و دانشگاه گفت: اکنون دانشگاه در دل حوزه وجود دارد و بسیاری از رشته های حوزوی به صورت دانشگاهی در دانشگاههای مفید، رضوی باقرالعلوم و ... تدریس می‌شود.

انتهای پیام /


 

کد خبر: 1076816

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =