عرضه فولاد در بورس به پروژه‌های مسکنی صدمه زد

وزیر راه و شهرسازی گفت: عرضه فولاد در بورس به پروژه های عمرانی و مسکنی صدمه زد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،  محمد اسلامی امروز در مراسم رونمایی از سامانه پایش اطلاعات انرژی ساختمان با بیان اینکه کاهش مصرف انرژی برای حفظ محیط زیست و سلامت جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: وزارت راه و شهرسازی در بخش حمل و نقل جاده‌ای و ریلی بهینه سازی مصرف سوخت را در دستور کار دارد که در این حوزه در بخش ریلی با وزارت نفت تفاهم نامه امضا کرده ایم که لوکوموتیوهای دیزلی به LNG تبدیل شود.

وی افزود: در بخش جاده‌ای نوسازی ناوگان جاده‌ای را در دستور کار داریم و همه معاهدات آن امضا شده و این موضوع اجرایی خواهد شد. شاهد نوسازی ناوگان جاده‌ای در آینده هستیم و از این طریق مصرف انرژی و سوخت در جاده‌ها کاهش می‌یابد.

وزیر راه و شهرسازی به برنامه‌های این وزارتخانه در خصوص کاهش مصرف انرژی در ساختمان اشاره و اظهار کرد: وزارت نفت نیز از کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌ها حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: مباحث مربوط به مقررات ملی ساختمان در بخش مصرف انرژی، مادامی که در طراحی و ساخت مورد اهتمام نباشد عملاً نمایشی است و ساخت و سازها همچنان سنتی باقی می‌ماند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: سه فرآیند را در بخش کاهش مصرف انرژی در ساختمان همزمان پیگیری می‌کنیم که شامل نشر مقررات آموزشی به مهندسان و دانشجویان رشته‌های مهندسی با همکاری وزارت علوم و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و درج این مباحث در دروس تخصصی دانشجویان مهندسی، رعایت انرژی سیوینگ در تولید مصالح و نهاده‌های ساختمانی و سومین سناریو نیز ارتقا مهارت و صلاحیت سازندگان است که در نتیجه برچسب انرژی و شناسنامه ساختمان معنا خواهد یافت.

اسلامی درباره اخذ عوارض از عدم رعایت کنندگان مقررات ملی ساختمان گفت: از سازندگانی که این مباحث را رعایت نکنند اخذ عوارض در نظر گرفته ایم.

وی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران یادآور شد: پروژه‌های مسکنی که قرار است شروع شود، رعایت مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان در هنگام ساخت و ساز در آنها اجباری خواهد شد.

وی در مورد قیمت فولاد و سیمان و عرضه خارج از بورس کالا برای این دو قلم نهاده ساختمانی گفت: کنترل قیمت نهاده‌های ساختمانی وظیفه وزارت صمت است، قیمت تمام شده نهاده‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و سازمان حمایت درباره قیمت تمام شده اظهارنظر خواهد کرد. سازمان تعزیرات نیز در خصوص عرضه آنها ورود می‌کند.

وی ادامه داد: عرضه فولاد در بورس کالا به پروژه‌های مسکنی و عمرانی صدمه زد ولی وزیر صمت با اقداماتی که انجام داد جلوی افزایش قیمت فولاد و سیما را گرفته است.

اسلامی درباره اجاره داری حرفه ای گفت: دستورالعمل اجاره داری حرفه ای تدوین شده و از شرکت‌های فعال در اجاره داری حمایت می‌کنیم وزارت راه و شهرسازی به این شرکت‌ها زمین ۹۹ ساله برای ساخت مسکن استیجاری ارائه می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =