افشای جزئیات سفر هیأتی از پیشمرگه به بغداد

یک منبع آگاه نظامی عراق از سفر هیأتی از وزارت پیشمرگه به بغداد و بررسی پرونده‌های مهم خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،  یک منبع آگاه نظامی عراق گفت که هیأتی از وزارت پیشمرگه به بغداد سفر کرده و قرار است مهم‌ترین پرونده‌ها را در دیدار با مقامات عراقی بررسی کند.

این منبع در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» گفت که هیأت مذکور قرار است در وزارت دفاع عراق و فرماندهی نیروهای زمینی و ریاست ستاد مشترک ارتش با مسئولان بغداد دیدار و درباره آخرین تحولات مربوط به اتاق‌های هماهنگی مشترک در مناطق مورد مناقشه گفت‌وگو کند.

او افزود که پیشتر درباره تشکیل چهار اتاق مشترک بین وزارت دفاع و پیشمرگه توافق شده بود که قرار است مقرهای آن در پایگاه نظامی کی وان در کرکوک، خانقین در دیالی، مخمور و زمار در استان نینوا باشد.

این منبع آگاه نظامی عراق تصریح کرد که فعالیت اتاق‌های هماهنگی در ابتدا در سطح افسران و در حد تبادل اطلاعات نظامی در خطوط مقدم و مناطق دارای خلأ امنیتی خواهد بود و علاوه بر آن درباره آغاز عملیات نظامی مشترک در دو منطقه نیز توافق خواهد شد.

وی افزود که عملیات نخست در مناطق واقع در حد فاصل دو استان دیالی و السلیمانیه و عملیات دوم نیز در ارتفاعات کوه قراجوغ در بخش مخمور شرقی استان نینوا خواهد بود.

صبح امروز سه‌شنبه هیأتی از وزارت پیشمرگه اقلیم کردستان عراق برای نشست با مقامات وزارت دفاع فدرال عراق و بررسی برخی پرونده‌ها، وارد بغداد شد.

بغداد و اربیل پیشتر توافقنامه‌ای درباره حل‌وفصل اوضاع در شهرستان سنجار واقع در استان نینوا امضا کردند که با انتقادهایی در داخل مواجه شده است.

منبع: فارس 
انتهای پیام/

کد خبر: 1076863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =