ارمنستان و جمهوری آذربایجان به توافق آتش‌بس پایبند باشند

وزیر خارجه آمریکا از ارمنستان و جمهوری آذربایجان خواست به توافق آتش بس پایبند باشند و از حمله به مناطق غیرنظامی خودداری کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،  «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در واکنش به ادامه درگیری‌ها در منطقه قره باغ کوهستانی از ارمنستان و جمهوری آذربایجان خواست به تعهدات خود در زمینه آتش بس که اخیرا مورد توافق قرار گرفته است پایبند باشند و از هدف گیری مناطق غیرنظامی مانند گنجه و استپاناکرت(خان کندی) خودداری کنند. 

وی همچنین نسبت به از دست رفتن جان غیرنظامیان ابراز تاسف و تاکید کرد که واشنگتن به حل و فصل مسالمت آمیز بحران قره باغ متعهد است. 

علیرغم گذشت سه روز از اجرای توافق آتش بس میان باکو و ارمنستان که به همت روسیه و با حضور وزرای خارجه این سه کشور به دست آمد، طرفین درگیری به حملات خود ادامه داده و یکدیگر را به هدف گیری مناطق غیرنظامی متهم کرده اند. 

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، در حالیکه وزارت دفاع ارمنستان امروز (سه شنبه) اعلام کرد که جمهوری آذربایجان تقریباً از تمامی جناح‌ها، منطقه قره باغ کوهستانی را مورد حمله قرار داده است، مقام‌های دفاعی جمهوری آذربایجان نیز اعلام کردند که نیروهای مسلح ارمنستان، غرب منطقه «آغ دام» را مورد حملات خمپاره‌ای قرار دادند.

 بامداد شنبه گذشته (۱۹ مهرماه) توافق آتش‌بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در خصوص منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی با میانجیگری مسکو حاصل شد اما درست ساعاتی قبل از آغاز اجرایی شدن آتش‌بس و بعد از اجرای آن، ایروان و باکو  بدون توجه به تعهدات خود حملاتی را علیه مواضع یکدیگر ترتیب داده‌اند.


منبع: فارس 
انتهای پیام/

کد خبر: 1076879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =