در هر شرایطی پُشت جمهوری آذربایجان هستیم

وزیر خارجه ترکیه راه‌حل بحران قره‌باغ را عقب کشیدن ارمنستان از این منطقه دانست و گفت کشورش از همه تصمیمات باکو حمایت خواهد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، وزیر خارجه ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای سوئدی خود در آنکارا در خصوص درگیری‌های منطقه قره‌باغ کوهستانی گفت کشورش در کنار کشورِ برادر، جمهوری آذربایجان به عنوان یک کشور و ملت در هر شرایطی می‌ایستد. وی گفت: ما از همه تصمیمات (جمهوری) آذربایجان چه سیاسی و چه میدانی حمایت می‌کنیم.

به گزارش «اسپوتنیک»، او همچنین برگزاری نشست گروه مینسک را در ارتباط با درگیری‌ها در منطقه قره‌باغ کوهستانی مفید دانست و گفت روسای گروه مینسک باید گزارشی را درباره آنچه تاکنون انجام شده تهیه کنند.

چاووش‌اوغلو در ادامه راه‌حل نهایی برای حل بحران قره‌باغ را خروج ارمنستان از این منطقه خواند و افزود: اگر علاوه بر درخواست برای آتش‌بس، از ارمنستان درخواست شود از سرزمین‌های (جمهوری) آذربایجان عقب‌نشینی کند، آن زمان می‌توان تمایل جامعه جهانی را برای حل این مشکل فهمید. 

روز گذشته وزیر دفاع ترکیه در تماس تلفنی با «سرگئی شویگو» همتای روس خود درباره درگیری‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، با حمایت از باکو تأکید کرد: «نیروهای ارمنستانی باید مناطقی از جمهوری آذربایجان را که تحت اشغال درآورده‌اند، تخلیه کرده و هدف قرار دادن غیرنظامیان را متوقف کنند».

درگیری‌های شدید نظامی در منطقه «قره‌باغ کوهستانی» از روز ۶ مهر میان ارتش جمهوری آذربایجان و ارتش ارمنستان آغاز شد و علی‌رغم آنکه بامداد شنبه ۱۹ مهر «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه از توافق آتش‌بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان خبر داد، مقام‌های دفاعی ایروان و باکو ساعاتی قبل از شروع آتش‌بش و دقایقی بعد از اجرایی شدن آن، از حمله به قلمروهایشان خبر دادند.

امروز هم با گذشت سه روز از آغاز آتش‌بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در خصوص منطقه مورد مناقشه، تنش‌ها میان ایروان و باکو همچنان ادامه دارد.

بنابر گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، در حالیکه وزارت دفاع ارمنستان امروز (سه شنبه) اعلام کرد که جمهوری آذربایجان تقریباً از تمامی جناح‌ها، منطقه قره باغ کوهستانی را مورد حمله قرار داده است، مقام‌های دفاعی جمهوری آذربایجان نیز اعلام کردند که نیروهای مسلح ارمنستان، غرب منطقه «آغ دام» را هدف حملات خمپاره‌ای قرار دادند.

منبع: فارس 
انتهای پیام/

کد خبر: 1076884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =