باید تبعات روانی ناشی از کرونا را بپذیریم

اسدی اظهار داشت: همه افراد با تغییر سبک زندگی خودشان می‌توانند از بروز فشارها و استرس‌های سنگینِ ناشی از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (کرونا-را-بپذیریم">ایسکانیوز)، برنامه «روزنه» با موضوع ضرورت‌های پیشگیری در مسیر مراقبت‌های روانی و رفتاری در خانواده، در ارتباط تلفنی با علی اسدی (معاون دفتر سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

علی اسدی در مصاحبه تلفنی با برنامه «روزنه» گفت: در دوران شیوع ویروس کرونا آسیب‌های روانی متعددی در جامعه رواج پیدا کرده‌اند.

وی افزود: ما در کنار پذیرفتن مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا باید تبعات روانی این بیماری را قبول کنیم.

معاون دفتر سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت ادامه داد: ‌ استرس‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا می‌تواند در ذهن مردم اضطراب ایجاد کند و خلق و خوی آن‌ها را تغییر دهد.

وی اضافه کرد: برخی از مواقع ممکن است استرس‌ها و تغییرات رفتاری انسان‌ها، میزان پرخاشگری و خشونت و افسردگی را افزایش دهد.

اسدی افزود: آسیب‌های روانشناختی زمانی بروز می‌کنند که استرس‌ها و فشارهای اجتماعی یا فردی از اندازه‌ی معمول فراتر بروند.

وی با اشاره به ضرورت پیشگیری از استرس‌های بحران کرونا، توضیح داد: همه افراد با تغییر سبک زندگی خودشان می‌توانند از بروز فشارها و استرس‌های سنگینِ ناشی از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنند.

معاون دفتر سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت ادامه داد: قطع ارتباط با دیگران و ایجاد خلاهای عاطفی در افراد باعث می‌شود تا آسیب‌های متنوع روانی ذهن را درگیر کند.

وی افزود: عدم اهتمام به فعالیت‌های اجتماعی و رفع خلاهای عاطفی باعث می‌شود تا آستانه تحمل افراد کاهش پیدا کند.

علی اسدی تصریح کرد: به واسطه بروز و گسترش سیستم‌های الکترونیکی در حال حاضر اکثر خانواده‌ها در فضاهایی جزیره‌ای و دور از هم زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به شرایط زندگی کودکان در قرنطینه، توضیح داد: در دوران شیوع ویروس کرونا کودکان باید در کنار درس و مدرسه، بازی‌ها و شادی‌های متعددی را با والدین خود تجربه کنند.

معاون دفتر سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت ادامه داد: پدر و مادر باید فعالیت‌های روزانه خود را با فرزندان به اشتراک بگذارند و فضایی مملو از همبستگی در خانه ایجاد کنند.

وی با اشاره به این که موضوع «سلامت روان» بسیار گسترده‌تر از حوزه وظایف وزارت بهداشت است، عنوان کرد: این وزارت‌خانه از سال ۹۲ خدمات متعددی را در «مراکز جامع خدمات سلامت روان» تدوین کرده است و به طور رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهد.

علی اسدی در رادیو گفت‌وگو ادامه داد: وزارت بهداشت همواره آموزش‌ها و مهارت‌های مرتبط با زندگی و خود مراقبتی را مورد توجه قرار داده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =