توجیهی برای ماسک نزدن وجود ندارد

مینو محرز اظهار کرد: در کشور مبتلا زیاد است و هنوز هم می‌بیینم که در خیابان‌ها عده‌ای ماسک نمی‌زنند. توجیهی وجود ندارد چرا برای حفظ خودمان و عزیزانمان ماسک نزنیم و این را نوعی قدرت نمایی می‌دانند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت‌وگو با موضوع کرونا با مینو محرز عضو کمیته ملی ستاد علمی مقابله با کرونا به صورت تلفنی گفتگو کرد.

مینو محرز با بیان اینکه در حال حاضر توقف یا کاهشی از میزان شیوع کرونا در کشور دیده نمی‌شود و در حالت افزایش است، گفت: البته در اروپا هم چنین اتفاقی دارد می‌افتد ولی متاسفانه به اندازه کشور ما نیست.

وی در رابطه با دلیل این افزایش ابتلا به کرونا بیان کرد: مردم خسته شدند و متاسفانه هنوز نمی‌خواهند قبول کنند که این ویروس وجود دارد و مشخص نیست تا چه زمانی با آن همراهیم و رفتارهای خودشان را تغییر نداده‌اند و این مشکل را داریم و متاسفانه وضع ما از همه کشورهای دنیا بدتر است.

عضو کمیته ملی ستاد علمی مقابله با کرونا اظهار کرد: در کشور مبتلا زیاد است و هنوز هم می‌بیینم که در خیابان‌ها عده‌ای ماسک نمی‌زنند. توجیهی وجود ندارد چرا برای حفظ خودمان و عزیزانمان ماسک نزنیم و این را نوعی قدرت نمایی می‌دانند.

وی افزود: اروپایی‌ها هم از نظر اخلاقی شبیه ما هستند و مشکلات اقتصادی زیادی در اثر کرونا به همه دنیا تحمیل شده و از طرفی اضطراب و نگرانی باعث می‌شود همه چیز را رها کنند و می‌گویند ما که همه چیز را از دست داده‌ایم پس رها می‌کنیم در حالی که این کار را بدتر می‌کند.

محرز با تاکید بر اینکه ما باید همکاری کنیم تا بتوانیم چرخ اقتصاد را به آهستگی بچرخانیم، گفت: همه جا الان دچار آسیب شده و باید مراقب باشیم. مردم باید اجتماعی باشند و ما باشند و نگویند من.

وی با تاکید بر اینکه اپیدمی گله دیگر مطرح نیست، تصریح کرد: برای اینکه مصونیت نمی‌دهد و موقت است. این همه آدم گرفتار می‌شوند و این همه جمعیت از دست می‌دهیم، دو سه ماهی روند ابتلا آهسته می‌شود و دوباره شروع می‌شود. این بیماری دوباره عود می‌کند.

عضو کمیته ملی ستاد علمی مقابله با کرونا با بیان اینکه هنوز واکسن درست نشده گفت: همه جا دارند روی تولید واکسن کرونا کار می‌کنند، تا واکسن به بازار عرضه شود چندین ماه طول می‌کشد. نیمکره جنوبی فصل زمستانش را گذراند ولی با همین ماسک توانستند جلوی تمام ویروس‌های دیگر آنفولانزا را هم بگیرند. شستن دست، ماسک زدند و رعایت فاصله اجتماعی در دستور کار است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =