خرید و فروش قانونی سلاح حق ایران است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: به زودی تحریم‌های تسلیحاتی ایران به پایان می‌رسد و ما به صورت قانونی حق خرید و فروش سلاح داریم و کسی نمی‌تواند در این زمینه دخالت کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، عباس مقتدایی  با اشاره به اینکه ۲۷ مهر تحریم تسلیحاتی ایران به پایان می‌رسد، گفت: جمهوری اسلامی ایران با پذیرش برجام، مجموعه‌ای از تعهدات نقد و فوری را پذیرفت اما در مقابل امتیازاتی که قرار بود به ایران داده شود عمدتاً نسیه بود و قراردادی را منعقد کردیم به امید اینکه در آینده امتیازاتی از این طریق نصیب کشورمان شود که نشد.

وی متذکر شد: در طول سال‌های گذشته پس از انعقاد برجام، جمهوری اسلامی ایران مطابق مقررات بین‌المللی عمل کرده اما بخش قابل توجهی از امتیازات و حقوق ایران از سوی کشورهای عضو برجام محقق نشد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: با توجه به مفاد برجام، به زودی تحریم‌های تسلیحاتی ایران خاتمه پیدا می‌کند و جمهوری اسلامی ایران کاملاً قانونی می‌تواند به کشورهایی که علاقه‌مند و متقاضی هستند، سلاح بفروشد و در مقابل می‌تواند سلاح و تجهیزاتی را که در داخل کشور امکان ساخت آن وجود ندارد، خریداری کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آمریکا از برجام خارج شده است و آنان تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند درباره موضوعات مربوط به ایران از جمله پایان تحریم‌های تسلیحاتی اظهارنظر کنند.

مقتدایی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران کشوری مستقل است و همواره به تعهدات بین‌المللی خود عمل کرده و اینک با دستِ باز می‌تواند اقداماتی را که بر اساس حقوق بین‌الملل برای ایران مجاز شمرده شده است، عملیاتی کند.

منبع: مهر
انتهای پیام/

کد خبر: 1076926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =