برگزاری نشست‌های ترویجی و کرسی‌های آزاداندیشی در فضای مجازی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن گفت: برنامه‌ریزی‌هایی در دست طراحی داریم که ماهانه یک نشست مجازی با حضور استادان و دانشجویان برگزار شود و مخالفان و موافقان یک طرح در فضای مجازی به گفت‌وگو و تضارب آرا بنشینند.

حجت‌الاسلام محمدحسین احمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به تأثیر محدودیت‌های کرونایی در فعالیت‌های دانشجویی و فرهنگی اظهار کرد: با توجه به شرایط استادان و دانشجویان و فاصله قابل‌ توجه دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن از مرکز شهر تهران، حضور دانشگاهیان در فضای دانشگاه کم‌رنگ شده و این تاثیر بسیاری در فعالیت‌های فرهنگی داشته است.

وی افزود: مراجعات دانشجویی روزانه کماکان وجود دارد ولی فعالیت‌های فرهنگی دچار محدودیت شده است. برای ترویج فعالیت‌ها در فضای مجازی، هفته گذشته برنامه «منبر مجازی اربعین» پیش‌بینی شده بود که به محفل صمیمی و دلنشینی برای درک بیشتر مفاهبم اربعین تبدیل شد و بازخوردهای مثبت بسیاری از سوی استادان و دانشجویان دریافت کردیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن اظهار کرد: اکنون تعداد هفت کانون فرهنگی در این واحد دانشگاهی ثبت شده وجود دارد؛ ولی فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی آنها نیز تحت تأثیر قرار گرفته و آمد و شد دانشجویان در این کانون‌ها تقریباً به صفر رسیده است. تلاش می‌کنیم فعالان دانشجویی را از نیمسال جدید برای فعال کردن این کانون‌ها شناسایی و معرفی کنیم.

احمدزاده با اشاره به گسترش فعالیت‌های فرهنگی در دانشکده‌های فعال دانشگاه آزاداسلامی واحد رودهن عنوان کرد: طبق هماهنگی‌هایی که با روسای دانشکده‌های پنجگانه دانشگاه به عمل آمده، شرایط فعالیت یک کانون و یک نشریه دانشجویی برای هر دانشکده فراهم می‌شود. ظرفیت‌های دانشجویان و استادان در فضای مجازی باید فعال شود تا برنامه‌های فرهنگی را پیش ببریم.

وی ادامه داد: کرسی‌های آزاد اندیشی یکی از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری و یکی از برنامه‌هایی است که بر روی زمین مانده و باید اهتمام ویژه‌ای در دانشگاه‌ها نسبت به آن ایجاد شود. علت رشد نکردن کرسی‌های آزاد اندیشی، نبود شهامت و اعتماد به نفس برای ابراز عقاید در فضای دانشگاهی است. اخیراً نیز دستورالعمل جدیدی از سوی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شده که این حاکی از اهتمام دانشگاه آزاد در این خصوص است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن تصریح کرد: کرسی‌های آزاد اندیشی در بصیرت‌افزایی آحاد جامعه بسیار اثرگذار است و اگر بتوانیم فرهنگ جامعه را با کرسی‌های این چنینی ارتقا دهیم، بسیاری از مشکلات کشور نیز مرتفع خواهد شد. مسائل فرهنگی و تضارب آرا در دانشگاه‌ها غریب مانده است.

احمدزاده با اشاره به توسعه کرسی‌های آزاداندیشی در فضای مجازی تشریح کرد: برنامه‌ریزی‌هایی در دست طراحی داریم که ماهانه یک نشست مجازی با حضور استادان، دانشجویان، مخالفان و موافقان یک طرح در فضای مجازی به گفت‌وگو و تضارب آرا بنشینند و ترویج مسائل فرهنگی را بین دانشگاهیان جای بیندازیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076937

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =