تحریم‌های اخیر بانکی محصول «برجام» است

یک نماینده ادوار مجلس گفت: وقتی زیر سایه «برجام» زندگی می‌کنیم تبعات مخرب اقتصادی خود را دارد و در این راستا، تحریم‌های اخیر بانکی محصول همین توافق است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مجتبی رحماندوست نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی  درباره گفته‌های اخیر رئیس‌جمهور پیرامون جنگ اقتصادی، تحریم و ارتباط شرایط اقتصادی فعلی با عدم تصویب FATF، گفت: رئیس جمهور از ابتدا مواضع خود را اعلام کرد که اگر با کدخدا سازش کنیم همه چیز حل می‌شود و این انتظار که او تا آخرین روز ریاست جمهوری از این مواضع دست بردارد انتظار درستی نیست. بنابراین طبیعی است که وی اینگونه اظهار نظر کند و در حال حاضر، شرایط اقتصادی فعلی را متکی و منوط به عدم اجرای آن بداند.

وی افزود: اگر از او غیر از این می‌شنیدیم عجیب بود. وقتی از رئیس جمهور این مطالب را می‌شنویم نشان می‌دهد بر همان مواضع اخیر چند سال اخیر خود ایستادگی کردند و خیلی هم نمی‌توان انتظار تغییر عقیده مبنایی از وی داشت. اینها همان مبانی قدیمی «روحانی» است.

این فعال سیاسی بیان کرد: به تعبیر یکی از صاحبنظران، پذیرش برجام، تسلیم در برابر دشمن بدون انجام جنگ بود و بدون اینکه جنگی را بر ما تحمیل کنند ما دست تسلیم خود را بالا بردیم. در مبانی برجامی آنقدر زمینه سازی کردند تا جمیع شرایط آنها پذیرفته شود، و در اجرای برجام هم پیش دستی کردند و تعهدات را ۱۰۰ درصد انجام دادند در حالی که قرار بود مرحله به مرحله انجام شود.

رحماندوست افزود: و این امر زمینه سازی کرد که در اجرای برجام غرب پرروتر شود و انتظار اجرای کامل تعهدات را داشته باشد.

وی تصریح کرد: بنابراین وقتی زیر سایه برجام زندگی می‌کنیم تبعات مخرب اقتصادی خود را دارد و ما در برجام، سند بردگی خود را به دست غربی‌ها سپردیم و وقتی آنقدر آنها را پررو کردیم به خودشان اجازه دادند در مسائل بانکی ما دخالت کنند و اینها بر مبنای فرهنگ برجام است که دولت ایران در زمینه برجام از خود نشان داد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1076948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =